ورود قرارگاه به طرح متروی اهواز تنها به درخواست کارفرما صورت می‌گیرد

اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: هنوز به طرح متروی اهواز ورود نکرده‌ایم اما در صورت درخواست کارفرمای این طرح، با تمام قدرت و تجهیزات برای خدمت بیشتر به مردم اهواز، وارد میدان می‌شویم. 

به گزارش ایرنا ، سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه میدان نفتی اهواز ۲ ، ۳ و ۵ و کارگاه خودکفایی سردار هاشمی در جمع خبرنگاران گفت : قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با استفاده از نیروهای متخصص و بومی و استانداردهای تعریف شده فعالیت خود را در میدان های نفتی آغاز کرده است.

وی افزود: همچنین در زمینه نصب دکل های جدید و ساخت تجهیزات و قطعات بومی صنعت حفاری گامی موثر در راستای حمایت از صنعت نفت برداشته شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: برای این قرارگاه در سطح استان خوزستان ۲۵ قرارداد در حوزه های آب و فاضلاب ، آبرسانی، راه آهن و احیای میادین نفتی تعریف شده است.

سرتیپ پاسدار عابد بیان کرد: در حوزه متروی اهواز هنوز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ورود نکرده است و همچنان در دست یک بخش خصوصی است اما اگر کارفرمای این طرح از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا درخواست کند، با تمام قدرت ورود کرده و استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در صورت ورود به پروژه متروی اهواز این توانمندی را دارد که تمامی عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: این قرارگاه هیچگاه به دنبال ارایه گزارش عملکرد نبوده و تنها برای کمک به مجموعه دولت و جلب رضایت مردم به پروژه‌های مختلف ورود می‌کند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

طرح توسعه میدان‌های نفتی اهواز، مارون و لالی با مشارکت شرکت ملی حفاری ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، در قالب اجرای بسته‌های طرح ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب طبق برنامه دنبال می‌شود.

در اجرای پروژه میدان نفتی مارون ۶ و لالی با شرکت پتروگوهر فراساحل کیش، دستگاه حفاری ۶۸ فتح پس از تکمیل چاه‌های ۱۹۸ مارون و ۲۵ لالی با هماهنگی واحد متقاضی، عملیات حفاری یک چاه توسعه‌ای در میدان لالی را آغاز کرد و دکل ۶۵ فتح نیز در مراحل آماده‌سازی برای آغاز حفاری چاه توسعه‌ای دیگر در میدان مارون است.

در میدان نفتی اهواز ۵- ۳-۲ که شرکت ملی حفاری ایران با مؤسسه دریا ساحل همکاری دارد، دستگاه حفاری ۵۶ فتح در موقعیت چاه توسعه‌ای ۵۲۴ اهواز در حال انجام عملیات حفاری است.

همچنین در پروژه میدان نفتی مارون ۲ و ۵ نیز در همکاری با شرکت نفت و گاز پترو سینا آریا، دستگاه حفاری ۸۱ فتح، چاه ۰۴۴ مارون را تکمیل کرد و هم‌اکنون در حال جابه‌جایی به موقعیت چاه دیگری در این میدان است و دکل ۹۱ فتح در موقعیت چاه توسعه‌ای در مخزن مارون در چرخه عملیات قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha