۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85363347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان مدیریت ایلام: اقتصاد نفت باید به افزایش ارزش افزوده استان کمک کند

ایلام - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با اشاره به ظرفیت‌ها و داشته‌های این استان در حوزه نفت و گاز، گفت: اقتصاد نفت باید به افزایش ارزش افزوده در استان کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "امین دوست محمدی" روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش راهکارهای توسعه اقتصاد نفت استان، اظهار کرد: ۵۲ درصد اقتصاد ما را نفت و صنایع وابسته به نفت نظیر پالایشگاه و پتروشیمی تامین می‌کند.

وی افزود: عدم جانمایی درست یا تکمیل صنایع پایین‌دستی در استان باعث شده که فشار زیادی به حوزه درآمدزای پتروشیمی وارد شود و بایستی در این حوزه یک نوع تغییر رویکرد انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام بیان کرد: صنعت نفت با سه ماهیت استخراج، پالایشگاه و پتروشیمی درآمدزایی بالایی برای استان دارد و صنایع پایین دست نیز در زمره صنایع اشتغالزا قرار دارد که توجه به این بخش‌ها می تواند موجب تحول خوبی در حوزه اشتغال شود.

دوست محمدی یادآور شد: کشاورزی، دامپروری، گردشگری و مرز مهران پنج شاخصه اصلی اقتصاد در استان ایلام هستند که باید به صورت متوازن تقویت شوند و توسعه یابند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: پتروشیمی به عنوان یک ظرفیت و مهم درآمدزا در ایلام باید برای افزایش بهره وری بیشتر پژوهش های علمی را با محوریت دانشگاه ایلام انجام دهد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با دارا بودن ۶ درصد ذخایر نفتی و ۱۱ درصد منابع گاز از قطب‌های اصلی نفت و گاز کشور به شمار می‌رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha