استاندار فارس: از افزایش مراودات پزشکی با الجزایر استقبال می کنیم

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: از افزایش مراودات این استان با کشور الجزایر به ویژه در زمینه پزشکی استقبال می کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه، سه‌شنبه در دیدار با نائب رئیس مجلس الجزایر در شیراز، با اشاره به ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک افزود: توانمندی های متعددی کشور و استان فارس و کلانشهر شهر شیراز وجود دارد که می‌تواند سبب تعامل بیش از پیش هر دو کشور در حوزه های مختلف باشد.

وی، با اشاره به چهار حوزه گردشگری سلامت، تاریخی، تفریحی و مذهبی ادامه داد: شیراز در پنج سال گذشته بیشترین تعداد عمل پیوند در یک بیمارستان را در دنیا به خود اختصاص داده است.

او اظهار کرد: کشاورزی، باغداری و صنایع تبدیلی استان فارس نیز همواره در رتبه‌های برتر کشور قرار داشته و در مباحث مرتبط با صنعت و معدن نیز این استان رتبه چهارم کشور را دارد.


استاندار فارس گفت: ظرفیت ها و توانمندی های این استان سبب شده که از آن به عنوان ایران کوچک یاد شود.

ایمانیه افزود: مراودات اقتصادی ایران و الجزایر نیز باید همانند مراودات سیاسی دو طرف شکل گیرد ایجاد شود و ما در فارس آمادگی داریم پیشتاز حرکت جدید اقتصادی بین دو کشور باشیم.

وی، از موضع گیری های سال‌های گذشته کشور الجزایر و طرفداری محکم و قاطع از مظلومان قدردانی کرد افزود: همواره برای بنده به عنوان یک ایرانی مسلمان هم قبل و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور الجزایر یکی از الگوها برای مبارزه با ظلم و استکبار بوده است.

ایمانیه، با اشاره به شجاعت مردم الجزایر ادامه داد: مبارزه با ظلم و نترس بودن ملت الجزایر همواره در بین مردم ایران و خصوصا انقلابیون مشهور است.

استاندار فارس در دیدار با نایب رییس مجلس الجزایر از رئیس مجلس الجزایر برای سفر به این استان دعوت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha