۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85363382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره علوم خاک ایران ارسال شد

اهواز-ایرنا- دبیر علمی کنگره علوم خاک ایران گفت: ۵۵۰ مقاله به دبیرخانه هجدهمین کنگره علوم خاک ایران ارسال شده که ۹۰ درصد آنها پذیرفته شدند.

بیژن خلیلی مقدم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کنگره علوم خاک ایران ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه در خوزستان برگزار می شود اظهارکرد: این مقاله‌ها در ۶ محور مرتبط با بخش‌های مختلف خاک تهیه و ارسال شده‌اند که قرار است در جریان این کنگره ۷۵ مقاله ارایه و مابقی به صورت پوستر ارائه شوند.

۵۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره علوم خاک ایران ارسال شد

این استاد گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان افزود: ۲۰ نشست نیز در خصوص امنیت و حکمرانی خاک، گردوغبار، فرسایش آبی خاک، حاصلخیزی خاک، کودها، تغییر کاربری اراضی، آلودگی‌های نفتی، آلودگی‌های عناصر سنگین، در طول این کنگره برگزار می‌شود.

دبیر هجدهمین کنگره علوم خاک ایران نیز گفت: کنگره علوم خاک ایران با محور فرایندها و عوامل موثر بر تشکیل و رده‌بندی خاک، پالئو پدولوژی و اثرات تغییر اقلیم در خاک، کانی‌شناسی، میکرومورفولوژی و مورفولوژی خاک، کاربرد سنجش از دور و نزدیک در مطالعات خاک، مدیریت و کاربری اراضی و یدومتری و نقشه‌برداری رقومی خاک از در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: وجود بیشترین تعداد سد با بالاترین حجم ذخیره آب، اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، اراضی با کیفیت بسیار متنوع، خاک‌های شور، پدیده گردوغبار، تولید حدود ۴۵ درصد شکر کشور، سد گتوند و اثرات آن بر منابع خاک و آب استان، فاضلاب و آلودگی، و خطرات همیشگی سیل از جمله فرصت‌ها و چالش‌های متنوعی هستند که منابع خاک و آب، تولید و سلامت نه تنها ساکنان استان بلکه کل کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: از این رو با وجود فاصله کم از کنگره سیزدهم که در دانشگاه شهید چمران برگزار شد، بار دیگر استان خوزستان میزبان کنگره علوم خاک ایران شد.

انصاری بیان کرد: کنگره هجدهم با شعار مدیریت احیاگر و چالش‌های خاک (شوری، آلودگی، گرد و غبار) ضمن تداوم ساختار و پیگیری رسالت‌های ملی کنگره علوم خاک، سعی دارد انسجام و هم افزایی کلیه ذی‌ربطان استانی را برای توجه در خور به مسایل خاک و آب استان خوزستان فراهم و از تجربیات ملی بهره ببرد.

هفدهمین کنگره علوم خاک ایران مهرماه ۱۴۰۰ در شهر کرج توسط موسسه تحقیقات خاک و آب و انجمن علوم خاک ایران برگزار شد.

برگزاری کنگره علوم خاک ایران قدمتی حدود ۵۰ سال دارد به طوری که از سال ۱۳۵۱ نخستین کنگره برگزار شد و همزمان با برگزاری این کنگره، انجمن علوم خاک ایران نیز تشکیل شد.

کنگره علوم خاک ایران هر ۲ سال یکبار با همکاری موسسات پژوهشی و یا دانشگاه‌ها و انجمن علوم خاک ایران با هدف تبیین جایگاه خاک، بیان مشکلات و ارائه راهکارهای استفاده از این منبع مهم حیات برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha