حمایت از دانش‌بنیان‌ها و قطع وابستگی کشور/تولید نهاده‌های دامی با بلوط زاگرس

تهران- ایرنا- مدیر امور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی کشور، از برگزاری رویدادی تحت عنوان «پل سرمایه ‌گذاری برای حمایت مالی از دانش‌بنیان ها خبر داد و گفت:‌ این مجموعه، دانش‌بنیان‌ها و فناوران را به منظور قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا همه امورات خود را با گوشی‌های هوشمند و با صرف مدت زمان کوتاهی انجام دهند.

بر همین اساس نیز در طول سال های اخیر شرکت‌های فراوانی به حوزه طراحی نرم افزارهای کاربردی ورود کرده اند تا با بهره گیری از فناوری های روز و نوآوری ها در بخش های مختلف خدمات رسانی از جمله پرداخت، بیمه، بانک‌داری، اعتبارسنجی، تحلیل، آموزش و مشاوره را بهبود و سرعت بخشند.

بر همین اساس نیز قرار است سومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری با محوریت پل سوم"فراگیری و فناوری مالی" بهمن ماه جاری توسط شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا (Sina VC) و موسسه رویش کوثر در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.

این رویداد ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ رفع ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﯼ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ های ﻣﺎﻟﯽ "Financial Technology" و ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ رفع ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﮏ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻧﻮﺁﻭﺭ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎﻥ طراحی شده است.

دانش بنیان ها و فناوران این حوزه تا روز ۲۴ بهمن فرصت دارند طرح های خود را به آدرس https://sina.vc/first-investment-bridge/ ارسال کنند.

به این بهانه با سیدطاها میرمحمدی مدیر امور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری این شرکت که به گفته او بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان و جانبازان در حوزه نوآوری و فناوری است و تاکنون اقدامات موثری در حمایت از فناوران در بخش های مختلف به منظور پیاده سازی کسب و کارشان داشته و در این راستا نیز نتایج ارزنده ای نصیب کشورمان شده است، به گفت و گو نشسته ایم.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

رفع مسائل کشور با روش های مبتکرانه

مدیر امور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه دانش بنیان سینا می گوید: این مجموعه در واقع به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان و جانبازان در قالب هلدینگ تحقیق و توسعه دانشمند از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

میرمحمدی افزود: بر همین اساس تکمیل زنجیره ارزش بنیاد و جانمایی فناوری در صنایع راهبردی آن از مهمترین برنامه های سینا وی سی است، به طوری که رفع مسائل را به روش مبتکرانه و فناورانه دنبال می کند.

واردات ۷ میلیارد دلاری نهاده‌های دامی و حمایت از فناوران برای خودکفایی

وی در ادامه با بیان اینکه، حجم واردات نهاده های دامی حدود هفت میلیارد دلار در سال است، تأمین نهاده‌های دامی و تکمیل زنجیره غذایی دام، طیور و آبزیان را در سال های اخیر به دنبال حجم زیادی ارزبری یک مساله جدی برای کشور دانست.

میرمحمدی گفت: از آنجایی که برخی محصولات همچون ذرت، جو، کنجاله و برخی از دانه های روغنی همچون سویا نیاز به آب فراوانی دارند، کاشت آنها در کشور به صرفه نیست اما در عین حال محصولاتی پراهمیت هستند که جهت افزایش شیردهی، پروارکردن و تولیدمثل دام، طیور و آبزیان استفاده می شوند.

وی ادامه داد: از طرفی تحریم ها نیز بر معضل تأمین و تولید نهاده های دامی و علوفه افزوده است و ادامه روند فعلی با تکیه بر واردات می تواند زنجیره امنیت غذایی کشور را با تهدید مواجه کند.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

این فعال حوزه دانش بنیان افزود: این در حالی است که پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری اثبات کرده می توان با تکیه بر آن و حمایت از دانش بنیان ها، صنایع مختلف را از بحران نجات داد و صنعت دام و طیور هم به طورحتم نمی تواند از این قاعده جدا باشد.

میرمحمدی، برگزاری رویدادهای سرمایه گذاری و نمایشگاه معرفی دستاوردهای دانش پایه در حوزه های مختلف را به منظور حمایت از نوآوران در رفع وابستگی کشور و رسیدن به خودکفایی بسیار راهگشا دانست.

وی با بیان اینکه، سینا وی سی در هر فصل یک رویداد برگزار می کند، گفت: رویداد نخست در سال جاری در حوزه نهاده های دامی و بحث نوآوری در تولید نهاده ها بود که با جریان سازی و برگزاری یک رویداد حمایتی از نوآوران و فناوران فعال در زمینه تولید نهاده های دامی، توانستیم بخشی از این واردات را با روش های نوآورانه تامین و از خروج ارز جلوگیری کنیم که در همین راستا از بنیاد نیز برای انجام این کار بسیار تقدیر شد.

تولید نهاده‌های دامی با بلوط زاگرس و پسماند صنایع غذایی

مدیر سرمایه گذاری شرکت توسعه دانش بنیان سینا در توضیح بیشتری در خصوص این طرح افزود: به دنبال فراخوان اعلام شده ۴۰ شرکت فناور فعال در حوزه نهاده های دامی حضور یافته و برای ما طرح ارسال کردند که در ادامه پنج طرح را به عنوان طرح برتر انتخاب و دو طرح ارزشمند در حوزه نهاده های دامی برای سرمایه گذاری انتخاب شدند.

میرمحمدی با بیان اینکه، اساس این طرح استفاده از پسماند صنایع غذایی داخلی بوده است، افزود: با اجرای این طرح در شهر خمین به عنوان یکی از مناطق کم بضاعت کشور و استفاده از بلوط و پسماندهای غذایی همچون پوست گوجه، تفاله کنجد و ضایعات باغی، بخشی از واردات نهاده های دامی بومی سازی شد.

وی در خصوص کیفیت تولید نهاده های دامی ساخت داخل هم اظهار داشت: با آنالیز انجام شده روی لاشه دام مشخص شد که این نهاده ها مطابق استانداردهای جهانی است و از نظر قیمت نیز حدودا با نمونه خارجی برابر است که البته تا ۲۰ درصد هم می تواند ارزان تر تولید شود اما هدف اصلی ما در استفاده از گیاه بلوط موجود در منطقه زاگرس کشور و برخی دیگر از ضایعات باغی و غذایی در واقع از بین بردن وابستگی وارداتی حوزه غذایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

میرمحمدی می گوید: البته جلوی کامل واردات نهاده های دامی به دلیل وابستگی شدید هنوز گرفته نشده است؛ زیرا این محصول در واقع دومین کالای وارداتی کشور محسوب می شود و ارز دولتی و ترجیحی به واردات این محصول اختصاص داده شده است.

وی همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی برگزاری رویداد حمایت از فناوران نهاده های دامی را حجم بزرگ هلدینگ های کشاورزی و دامداری وابسته به بنیاد مستضعفان و مصرف قابل توجه نهاده های دامی این مجموعه ها عنوان کرد.

ظرفیت بی نظیر جغرافیای ایران و حمایت از فناوران حوزه حمل و نقل و لجستیک

میرمحمدی در ادامه رویداد دوم این شرکت در سال جاری را رویداد پل سرمایه گذاری دوم "لجستیک و حمل و نقل هوشمند" عنوان کرد و افزود: این رویداد به واسطه اینکه بنیاد مستضعفان به عنوان متولی حمل و نقل بین نهادهای حاکمیتی انتخاب شده، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه، یکی از توانمندی های ویژه کشورمان در جهت افزایش صادرات غیرنفتی، موقعیت برجسته جغرافیایی و مناسب بودن مسیرهای ترانزیتی و امکان ارتباط با کشورهای همسایه است، افزود: دسترسی ایران به آب های آزاد همچون خلیج فارس و دریای عمان و همچنین دریاچه خزر، اهمیت ترانزیت کالا از ایران را دوچندان کرده است.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

وی افزود: بر همین اساس نیز برای ایفای نقش پررنگ تر در صنعت حمل و نقل و لجستیک کشورمان رویداد پل سرمایه گذاری دوم "لجستیک و حمل و نقل هوشمند" را با ارسال ۱۳۵ طرح از شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در این حوزه برگزار کردیم.

این فعال حوزه نوآوری اظهار داشت: ما در این رویداد ۲۰ غرفه نمایشگاهی نیز دایر کردیم که در نهایت پنج طرح برتر ارائه شد و هم اکنون در حال مذاکره با دو شرکت برای انعقاد قراردادهای بعدی هستیم.

۲۴ بهمن آخرین مهلت ارسال طرح به سومین رویداد پل سرمایه‌گذاری

مدیر امور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شرکت سینا در ادامه با اشاره به برگزاری سومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری با عنوان «پل سوم فراگیری و فناوری مالی» اظهار داشت: این رویداد در واقع به درخواست امور مالی و سرمایه گذاری بنیاد برگزار می شود.

میرمحمدی با بیان اینکه، تاکنون ۴۲ طرح فناورانه از شرکت های دانش بنیان و فناور به این رویداد معرفی شده است، افزود: درحال ارزیابی این طرح ها هستیم و پیش بینی کرده ایم که تعداد این طرح ها تا ۷۰ طرح نیز می تواند افزایش یابد.

وی گفت: سومین دوره این رویداد، مختص شرکت هایی است که در زنجیره ارزش بورس، بانک، بیمه، صرافی، رمز ارز و لیزینگ و زنجیره ارزش مالی و سرمایه گذاری فعال هستند.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

این فعال حوزه نوآوری با بیان اینکه، مهلت ثبت نام و ارسال طرح های فناورانه مربوط به این رویداد از ۱۵ آبان ماه شروع شده است، تصریح کرد: به دلیل استقبال از این رویداد این مهلت تا ۲۴ بهمن جاری تمدید شده است.

وی با بیان اینکه، سومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری قرار است ۳۰ بهمن ماه جاری در محل سالن A۳۷ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، افزود: این نمایشگاه تنها مختص فعالان حوزه نوآوری و فناوری و شرکت هایی است که به شکل تخصصی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

خدمات مالی و غیرمالی به دانش‌بنیان‌ها در سومین رویداد پل سرمایه گذاری

مدیر امور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شرکت سینا در ادامه، به فعالان دانش بنیان حوزه فین تک پیشنهاد داد که اگر محصول نوآورانه خدماتی دارند که نیازمند جذب سرمایه است، در این رویداد ثبت نام کنند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

میرمحمدی با بیان اینکه، شرکت هایی که نیاز به سرمایه نقدی ندارند نیز می توانند از سایر امکانات شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا (Sina VC) بهره مند شوند، افزود: اگر آنها نیازمند آن هستند که کارگزاری به آنها دسترسی دهد یا نیاز به حمایت بانک و محل فعالیت و تعهد بازار دارند یا اینکه می خواهند خدماتی را به بیمه سینا واگذار کنند، می توانند در این رویداد حضور یابند.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

وی همچنین گفت: این رویداد قرار است با حضور معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، صندوق های پژوهش و فناوری، انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، بانک سینا، بانک پاسارگاد، بیمه رازی، سازمان بورس، کارگزاران بورس و بیمه مرکزی برگزار شود.

این فعال حوزه دانش بنیان بیان کرد: در این رویداد که استارتاپ ها نیز حضور خواهند داشت، دو پنل تخصصی در حوزه سیاست گذاری و سرمایه گذاری حوزه فین تک نیز برگزار می شود و در ادامه داوران که از بخش های مختلف بیمه ای و بانکی کشور هستند، در این رویداد پنج طرح برتر را انتخاب و معرفی خواهند کرد.

حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه فرش و کندوداری

وی با بیان اینکه، تمام فعالیت های حوزه نوآوری و فناوری بنیاد مستضعفان و جانبازان از طریق موسسه تحقیق و توسعه دانشمند انجام می شود، به یکسری از اقدامات ارزشمند انجام شده توسط این مجموعه ذیل بنیاد مستضعفان اشاره و خاطرنشان کرد: یک طرح برتر انتخاب شده در رویداد آباد ایران تحت عنوان گره بافت که یک پلتفرم فروش فرش دست بافت در مناطق محروم است، انتخاب شد و مورد حمایت قرار گرفت.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

میرمحمدی همچنین یکی دیگر از حمایت های تسهیلاتی شرکت سینا را در حوزه کندوداری عنوان کرد و افزود: حمایت و سرمایه گذاری در این طرح به واسطه طراحی یک سامانه که کشتار زنبور را کاهش داده و باعث افزایش بهره وری در تولید شده، صورت گرفته است. همچنین امکان صادرات این محصول به کشورهایی همچون روسیه و ترکیه را فراهم کرده است.

دانش‌بنیان‌ها برای قطع وابستگی کشور حمایت ویژه می‌شوند

حمایت غیرتسیهلاتی از نوآوران و فناوران کشور

مدیر امور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه دانش بنیان سینا همچنین در مورد با فناوران و دانش بنیان هایی که جدا از سرمایه نیازهای دیگری دارند، اظهار داشت: آنها می توانند از سایر امکانات ما استفاده کنند به طوری که اگر نیاز به دسترسی از طریق کارگزاری دارند، یا نیاز به فضا و محل استقرار و فعالیت یا تعهد بازار دارند یا اینکه قصد دارند خدماتی را به بیمه مجموعه عرضه کنند، می توانند در رویدادهای سیناوی سی شرکت کنند.

میرمحمدی در توضیح بیشتری افزود: به عنوان مثال اخیرا با یک شرکت فعال در حوزه صنایع غذایی توافق کرده ایم و اصلا قرار نیست سرمایه به آنها دهیم بلکه این مجموعه فناور صرفا از سایر امکانات و خدمات از جمله خطوط تولید، شرکت پخش، سوله و انبارهای ما استفاده می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha