۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۱۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85363878
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس اسبق موساد: عدم بازگشت اسرا،  شکست بزرگ اسرائیل در جنگ خواهد بود

تهران- ایرنا- رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به "موساد" اذعان کرد: اگر کابینه نتانیاهو نتواند ۱۳۶ گروگان (اسیران صهیونیست) را بازگرداند، برای نخستین بار است که اسرائیل از زمان تأسیس [نامشروع] آن، در جنگ شکست خواهد خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، باردو در پاسخ به سوال شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی درباره این که «به نظر شما راهی وجود دارد که در شرایط کنونی به توافقی برای آزادی ۱۳۶ گروگان یا دستکم بیشتر آنها مثل همان توافقی که پیشتر انجام دادیم، دست یابیم؟» گفت: به نظرم، ما گزینه‌ای نداریم و این یحیی سنوار است که زمان و شروط آزادسازی گروگان‌ها را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: به باور من اگر جنگ را با ۱۳۶ "رون آراد" (خلبان مفقود شده صهیونیست که ۳۶ سال پیش مفقود شده) یا ۱۳۶ تابوت پایان دهیم، برای نخستین بار است که اسرائیل از زمان تأسیس [نامشروع] آن، در جنگ شکست خواهد خورد.

باردو در پاسخ به این پرسش که هزینه‌ای که سنوار درخواست کرده پایان جنگ و تضمین گرفتن حماس از اسرائیل برای عدم بازگشت نظامیان تل آویو به غزه پس از آزادی گروگان‌هاست که این درواقع به معنای باقی ماندن حماس در قدرت است نیز گفت: طبق منطقی که شما و آنها که این حرف را می‌زنند، السنوار هرگز اسیران را آزاد نخواهد کرد و اگر وی بمیرد، دیگر کسی نیست که با وی درمورد آزادی اسرا صحبت کنیم.

باردو افزود: اسرائیل باید اشتباه خود در خصوص این که اتباع خود را به حال خود رها کرده و به آنها خیانت می‌کند، تصحیح کند، چرا که پیش از چنین اقدامی نمی‌تواند به پیروزی فکر کند.

وی تصریح کرد: السنوار تحت هیچ فشاری نیست و ما امروز تا پایان عملیات نظامی در غزه بسیار فاصله داریم.

رئیس اسبق موساد اظهار کرد: حکومت اولویت‌هایی دارد و اگر کابینه و نخست وزیر تصمیم دارند گروگان‌ها را به حال خود رها کنند تا یکی پس از دیگری بمیرند و آنها را هرگز برنگردانند، این را به صورت شفاف به مردم بگویند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha