۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85364201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ زایمان طبیعی بدون درد در دزفول انجام شد

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85364201
۱۲ زایمان طبیعی بدون درد در دزفول انجام شد

دزفول – ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آغاز اجرای طرح زایمان بی‌درد در این شهرستان گفت: ۱۲ زایمان طبیعی بی‌درد از زمان آغاز این طرح از یک ماه پیش تاکنون در این شهرستان دزفول انجام شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، محمدرضا ابیض روز چهارشنبه افزود: زایمان بی‌درد به روش اسپاینال ۱۱ مورد و به روش اپیدورال یک مورد در مجتمع زنان حضرت زینب (س) دزفول انجام شده است که این مادران از انجام این نوع زایمان رضایت کامل داشتند.

وی ادامه داد: زایمان طبیعی بی‌درد در مجتمع زنان حضرت زینب (س) وابسته به بیمارستان بزرگ دزفول به صورت رایگان و با حضور پزشکان متخصص بیهوشی و زنان انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: بی‌درد کردن مراحل زایمان نقش موثری در کاهش ترس و هراس مادر از زایمان طبیعی دارد.

وی افزود: تاکنون از این نوع زایمان، عوارض خاصی گزارش نشده است و همه مادران باردار می‌توانند در حالت هوشیاری کامل درد زایمان را احساس نکرده و از مزایای زایمان طبیعی بهره مند شوند.

ابیض گفت: مادران باردار متقاضی استفاده از روش‌های زایمان بی‌درد باید پس از مشورت با پزشکان متخصص زنان به مجتمع زنان حضرت زینب (س) مراجعه کنند تا با برنامه ریزی لازم برای انجام زایمان بی‌درد و آماده سازی تیم بیهوشی و مامایی برای آنها تدارک و اجرا شود.

به گزارش ایرنا، زایمان با بی‌حسی نخاعی که به آن اسپاینال (Spinal) هم می‌گویند تزریق نخاعی برای از بین بردن درد حین زایمان طبیعی یا سزارین به داخل نخاع تزریق می‌شود. این روش با ایجاد بی حسی ناحیه‌ای در قسمت تحتانی بدن انجام می‌شود اما فرد طی عمل کاملا هوشیار است.

یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ترویج زایمان طبیعی در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha