پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان رونمایی شد

اهواز - ایرنا - پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان روز چهارشنبه با حضور جمعی از هنرمندان تجسمی استان خوزستان در اهواز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین با حضور معاون صندوق اعتباری هنر کشور، به برنامه‌های فرهنگی و هنری در ماه جاری اشاره کرد و افزود: بهمن ‌ماه قله‌ و اوج فعالیت‌های هنری کشور است و همه جشنواره‌های مهم در رشته‌های هنری در این ماه برگزار می‌شود. ‌

مجید منادی به جشنواره تئاتر فجر کشور اشاره کرد و گفت: هفت نماینده از استان خوزستان در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است که این موضوع غنای هنری استان را نشان می‌دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان همچون دیگر سال‌ها گذشته همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این جشنواره با ابتکار و نوآوری‌های جدید همراه باشد تا جامعه هدف بیشتری بتوانند از این جشنواره بهره‌مند شوند و روند بازدید مردم نیز تسهیل شود.

وی افزود: هنرمندان خوزستانی در جشنواره‌های هنری و فرهنگی منطقه‌ای و کشوری حضور چشمگیری دارند و می‌درخشند این مساله مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و حاکی از این است که چه میزان فضا فراهم است تا فعالیت‌ها هنری صورت گیرد.

منادی با اشاره به تاریخ و تمدن خوزستان و نقش این استان در حوزه‌های مختلف در انقلاب اسلامی، فرهنگ و هنر و صنعت گفت: خوزستان علاوه بر اینکه مهد تمدن ایران زمین است دروازه ورود تشیع است و مولفه‌های ایرانی اسلامی در این استان پررنگ است اما در این زمینه آنطور که باید و شاید کار نشده است.

وی تاکید کرد: خوزستان پیش از اینکه استان صنعتی و انرژی باشد استان فرهنگ‌ و هنر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: موضوع پرورش و تربیت هنرمندان جوان و نوجوان باید مد نظر باشد تا دچار شکاف نسلی نشویم و هنر همیشه جاری و ساری باشد.

منادی در بخش دیگر سخنان خود به حمایت‌ها فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: همه خانواده بزرگ‌ فرهنگ و هنر مورد توجه صندوق اعتباری هنر قرار گرفته‌اند و تلاش‌ می‌شود خدمت‌رسانی به هنرمندان در این زمینه تقویت شود.

پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان رونمایی شد

گالری مهر میزبان جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان

دبیر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان جشنواره فجر در ۲ بخش رقابتی در کل کشور و غیر رقابتی در استانم‌ها برگزار می‌شود که در بخش غیر رقابتی مقرر شده آثار ۱۵ هنرمند در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی در گالری مهر دانشگاه شهید چمران اهواز برپا می‌شود.

امیر عبیداوی افزود: این نمایشگاه با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن اسلامی دانشگاه در هفته آتی گشایش می‌یابد علاوه بر برپایی نمایشگاه کارگاه‌های هنری به عنوان برنامه جنبی نمایشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مؤسسه فرهنگی هنری صبا و مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به نشانی Fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha