استاندار کرمان: تمامی ظرفیت‌ها را برای مشارکت حداکثری پای کار آوردیم

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌ها را برای مشارکت حداکثری پای کار آوردیم گفت: انتخابات سالم و پرشور با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه ۹ کانال انتخاباتی استان کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چراغ انتخابات را از زمان تحویل سال جاری روشن و راهبردهای چهارگانه را برای آن مشخص کردند افزود: دشمن امسال برای موضوع انتخابات به شدت سرمایه گذاری کرده اما کاری از پیش نخواهد برد زیرا مردم ما همیشه نشان دادند که در مورد مسایل مهم کشور حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند و پای کای می‌آیند.

وی اظهار داشت: ۳۵۸ کاندیدا تایید صلاحیت شده برای انتخاب ۱۰ نماینده مجلس در استان کرمان داریم که در این زمینه در تمام ۹ حوزه انتخابیه رقابت جدی شکل می‌گیرد و ما وظیفه داریم حداکثر ظرفیت‌ها را برای مشارکت حداکثری به کار بگیریم و در همین راستا نیز زیرساخت ها را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه اکنون فرصت رقابت فراهم شده است تاکید کرد: ما مجریان انتخابات وظیفه داریم ۲ مقوله سلامت و دخالت نکردن در انتخابات را مدنظر داشته باشیم و ما در وزارت کشور به هیچ وجه دخالتی در انتخابات نخواهیم داشت و موظف هستیم ضمن فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری، از رای ملت پاسداری کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی ۹ کانال انتخاباتی تلویزیونی گفت: سنگ بزرگ نشانه نزدن است اما اجرای این کانال ها باور کردنی نبود و کار بزرگی در این حوزه انجام شده، در این زمینه همه ظرفیت ها پای کار آمدند تا کاندیداها در صحنه عمومی حرف بزنند و وعده ها ثبت و ضبط شود.

فداکار ادامه داد: کمک می کنیم که کاندیداها در مجامع مختلف شهرها و روستاها حضور یابند تا مشارکت ارتقا یابد و انتخابات سالم و پرشوری داشته باشیم.

وی یادآور شد: قطعا عدالت تبلیغاتی هزینه ها را کاهش می دهد، ضمن آنکه با راه اندازی کانال های تلویزیونی چسباندن پوستر جمع می شود و زمینه نوع جدیدی از تبلیغات فراهم شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه فضای مجازی برای تبلیغات انتخابات به قوت خود باقی است تصریح کرد: سه مانور برای انتخابات برگزار می کنیم تا مجریان کار آماده شوند، ضمن آنکه شناسنامه در این انتخابات مهر نمی شود و صرفا به همراه رای دهندگان نباشد، ایرادی ندارد و فرد با یک کارت ملی و سیستم احراز هویت می تواند رای خود را بدهد.

وی با بیان اینکه همایش عوامل اجرایی را برای آشنایی با ساختار جدید انتخابات برگزار می کنیم عنوان کرد: ظرفیت دستگاه ها برای تبلیغات و شناسایی افراد به مردم، در اختیار کاندیدا قرار داده می شود، استانداری نیز با تاسیس یک استودیو با همکاری صدا و سیما کار این حوزه را انجام می دهد.

فداکار افزود: تنها کشوری در دنیا که اصل نظام را به رای گذاشت جمهوری اسلامی است، آن هم ۲ ماه پس از انقلاب که در آن انتخابات با میزان قابل توجه آرا تایید شد.

وی بیان کرد: ایران تنها کشوری در دنیا محسوب می شود که قانون اساسی خود را به رای گذاشته و بازنگری قانون اساسی نیز در سال ۶۸ مجدد به رای گذاشته شد و خبرگان نیز در معرض رای مردم قرار گرفتند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه انتخابات موضوعی است که در دنیا به رسمیت شناخته و پذیرفته شده است ابراز داشت: دنیا روی میزان مشارکت و تعداد انتخابات ها حساب می‌کند، استانداردی برای برگزاری انتخابات رعایت می شود و مردم با حضور بالا مشروعیت و مقبولیت را برای نظام به همراه می آورند.

به گزارش ایرنا همچنین در این آیین ۹ کانال تلویزیونی برای تبلیغات ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha