به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن شریفی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در کرمان با اشاره به اینکه این بیمه در ۱۰ماهه ابتدای امسال ۵۵۰ هزار میلیارد ریال بیمه نامه در کشور فروخته است، افزود: همچنین در این مدت بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه شدگان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه پرداخت خسارت به ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک می کند، ادامه داد: سامانه های هوشمند و غیرحضوری در بیمه ایران طراحی شده که بیشتر مربوط به ۲ حوزه اتومبیل و درمان است.
سامانه های برخط بیمه ایران
رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران ادامه داد: سامانه های برخط بیمه ایران به زیان دیده ها کمک می کند که به صورت غیرحضوری اعلام خسارت کرده و این خسارت را دریافت کنند و در واقع این مهم فرایند ارزیابی و پرداخت را در بیمه تسریع میکند.
وی اظهار داشت: با هدف افزایش آرامش کارکنان دولت و بهرهمندی آنان از مزایای پوششهای تکافلی در کنار طرحهای بیمهای موجود در کشور، بیمه ایران «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت» را عرضه کرده است.
شریفی ادامه داد: در عمل، تکافل روشی مبتنی بر مشارکت اعضای یک گروه در برابر جبران ضرر و زیانهای احتمالی ناشی از وقوع یک یا چند ریسک است که برای یک یا چند نفر از اعضا ممکن است رخ دهد.
وی اضافه کرد: هر یک از اعضای گروه وجهی را تحت عنوان حق تکافل (معادل حق بیمه در بیمه نامههای رایج) برای عضویت در گروه پرداخت کرده و خسارت افراد زیان دیده از محل منابع جمع شده از حق تکافلها جبران میشود.
شریفی با اشاره به اینکه بیمه ایران در کنار حوزه بیمه گری در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز نقش پررنگی را ایفا کرده است، گفت: این بیمه در حوزه سرمایه گذاری در استان کرمان ورود پیدا خواهد کرد و طرح اقتصادی زود بازدهی را در این استان اجرا میکند.
رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران اظهار داشت: شرکت بیمه ایران یک ریال هم از بودجه عمومی استفاده نمی کند و از محل فروش بیمه نامه ها، خسارت افراد را پرداخت و بقیه آن را برای سرمایه گذاری استفاده می کند.
ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور
وی بیان کرد: باید ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش دهیم و در این راستا ما باید با بیمه گذاران و مردم صادق باشیم که یکی از مصادیق آن پرداخت های به موقع خسارت است.
شریفی با تاکید بر اینکه بسیاری از ساختمان های اداری فاقد بیمه نامه هستند، گفت: باید همگان کمک کنیم که ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه حادثه دیدگان حادثه ۱۳ دی کرمان تحت پوشش بیمه ایران نبودند، بیان کرد: اما افرادی که در مراسم تشییع شهید سلیمانی آسیب دیدند تحت پوشش این بیمه بودند.
مدیر عامل بیمه ایران اظهار داشت: صنعت بیمه مبلغی را از محل فروش بیمه نامه شخص ثالث به دستگاههایی مانند فراجا، سازمان راهداری، اورژانس و وزارت بهداشت می دهد که این میزان سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال بود اما امسال به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد.
فرهنگسازی حوزه بیمه
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت صنعت بیمه می توان در راستای ضریب نفوذ بیمه استفاده کرد، تصریح کرد: بیمه ایران برای فرهنگسازی حوزه بیمه از ابزار معرفی محصولات این بیمه در مجامع عمومی استفاده می کند.
شریفی با اشاره به اینکه کرمان رتبه هشتم پرداخت حق بیمه در سطح کشور را دارد، اظهار کرد: بیمه های غیر اجباری از جمله بیمه عمر و زندگی اگر جا بیافتد محاسنی دارد که مردم می توانند از آن استفاده کنند.
وی گفت: بیمه ایران در راستای شفاف سازی عملکرد خود و همسو با سیاست های دولت سیزدهم و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در صنعت بیمه کشور، اقدام به راه اندازی سامانه سوت زنی کرد که این اقدام نشان دهنده توجه ویژه مسئولان شرکت به نظرات و گزارشات مردمی به عنوان ذی نفعان اصلی شرکت در ارائه خدمت بی منت به آنها است.
مدیر عامل بیمه ایران تصریح کرد: در بخش درمان و تعرفه پزشکی سالی ۲ مرتبه افزایش تعرفه انجام می شود که این موارد بیمه گر را درگیر زیان انباشته می کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ بیمه در کشور ضعیف است، اظهار کرد: نرخ پایین بیمه از دیگر عواملی است که ضریب نفوذ بیمه را کاهش می دهد.
رییس هیات مدیره بیمه ایران افزود: اغلب افراد در جامعه و مقامات کشوری، بیمه را در حد بیمه خودرو می شناسند و این ضعف بیمه ایران است و باید رفع شود.
وی با بیان اینکه بیمه ایران می تواند در زمینه سرمایه گذاری کوتاه مدت همراهی کند، افزود: بیمه ایران تلاش می کند به کمک صنعت بیاید.
شریفی با اشاره به اینکه بیمه ایران آیین نامه ای برای سرمایه گذاری دارد که باید از آن تبعیت کند، تصریح کرد: سرمایه گذاری این بیمه در استان حق مردم کرمان است.
نظر شما