کنفرانس فولاد بندرعباس، تحقق پیوندِ دانش و صنعت است

بندرعباس - ایرنا - رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به میزبانی فولاد هرمزگان، محل تلاقی دانش و صنعت در این حوزه و زمینه‌ساز ارتقای کیفیت تولید فولاد در ایران است.

به گزارش ایرنا، بهرام سبحانی روز چهارشنبه در دومین روز این همایش در جمع خبرنگاران افزود: شرکت کنندگان در این رویداد یافته‌های پژوهشی و علمی خود را عرضه می‌کنند تا تبدیل به فناوری شود.

وی با اشاره به برگزاری موفق ۲ دوره قبلی این کنفرانس تصریح کرد: نتایج دوره‌های قبل به شکل افزایش کیفیت و افزایش بهره‌وری و کاهش عیوب در تولید فولاد و ریخته‌گری آن و کاهش مصرف انرژی به‌خوبی مشهود است.

سبحانی ادامه داد: وقتی صنعت فولاد در منطقه‌ای مستقر می‌شود، به عنوان یک صنعت مادر، بستر رشد سایر صنایع و صنعتگران رشته‌های دیگر می‌شود و توانمندی منطقه‌ای را افزایش می‌دهد که نتیجه و دستاورد نهایی آن توسعه در مقیاس‌های مختلف خواهد بود.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، هرمزگان را مصداق عینی تحقق این فرآیند دانست که به‌دنبال استقرار فولاد هرمزگان و سایر شرکت‌های فولادی، مسیر توسعه‌ای آن متحول شده است.

به گفته سبحانی، شرایط اقلیمی هرمزگان نیز از دیگر ویژگی‌های مورد توجه صنایع فولادی است که باتوجه به ظرفیت صادراتی فولاد و دسترسی به آب‌های آزاد، دستیابی به بازارهای جهانی را آسان‌تر کرده و با کاهش هزینه‌های حمل و نقلی، امکان رقابت قیمتی ایران در دنیا را افزایش می‌دهد.

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از روز سه‌شنبه به همت شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس آغاز شده است و تا امروز چهارشنبه ادامه دارد.

این کنفرانس سومین دوره از سری کنفرانس‌های فولادسازی است که نخستین و دومین دوره از آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد.

بیش از یکصد مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که ۶۸ مقاله واجد شرایط بودند و پذیرش شد.

از این تعداد، ۲۰ مقاله برای ارائه حضوری پذیرش شدند که سه نشریه علمی، تخصصی و معتبر خارجی نیز منتشر می‌شوند.

۲۰ مقاله نیز به صورت پوستر در کنفرانس ارائه می‌شود که کاهش آلایندگی و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین محورهای این رویداد علمی صنعتی است.

حدود ۴۴۰ نفر از اساتید و متخصصان داخلی و ۲۰۰ مهمان از متخصصان صنعت فولاد دنیا و شرکت‌های صاحب‌نام جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha