۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85364802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهترین قطارها برای سفر به شیراز

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶
کد خبر: 85364802
بهترین قطارها برای سفر به شیراز

سفر با قطار جذابیت‌های خاص خود را دارد. شما می‌توانید در طول مسیر از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید و در عین حال به‌راحتی و کاملا ایمن این مسیر را طی کنید. اگر فاصله شهرتان با شیراز زیاد است، قطارهایی را انتخاب کنید که امکاناتشان بیشتر بوده و این مسیر را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این مقاله با بهترین قطارها برای سفر به شیراز آشنا می شوید.

قطار یک روش خیلی عالی برای سفر به شیراز است. این شهر با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی خود، مقصد بسیار خوبی برای تورهای گردشگری و سفرهای خانوادگی بوده و بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند مسیر زمینی را برای لذت بیشتر سفر خود انتخاب کنند. برای خرید بلیط قطار شیراز تهران می‌توانید هم به شکل حضوری و هم اینترنتی عمل کنید؛ اما قبل از آن باید در مورد قطارهایی که در این مسیر فعال هستند؛ اطلاعات کافی را به دست آورید.

انواع قطارها در مسیر شیراز

برای رسیدن به شیراز و برگشت از آن یعنی برای خرید بلیط قطار شیراز تهران انتخاب‌های زیادی پیش رویتان است. در اینجا می‌توانید تعدادی از قطارهایی که از شهرهای مختلف به این منطقه می‌روند را ببینید:

قطار پلور

قطار پلورسبز برای رسیدن به شیراز، امکانات بسیار زیادی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به وجود سیستم تهویه هوا، نمایشگرهای LCD، سرویس بهداشتی، پذیرایی رایگان، شیشه‌های دوجداره، پریز برق، فروش تنقلات و غذا در رستوران، کتابخانه، آب معدنی رایگان و جابه‌جایی آسان مسافران معلول و کم توان، اشاره کنیم. این قطار با شرکت رجا در مسیر تهران-شیراز فعالیت کرده و در مدت زمان کوتاهی، به فروش بالا در این مسیر دست پیدا کرده است.

قطار پردیس

قطارهای پردیس، مربوط به مجموعه رجا بوده و بلیط‌های آن هم به‌صورت سالنی و هم ۴ تخته به فروش می‌رسند. بسیاری از مسافران این وسیله را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنند و شیراز هم یکی از مقاصد آنهاست. قطارهای اتوبوسی، نسبت به انواع کوپه‌ای از نظر راحتی پایین‌تر هستند و به همین دلیل در مسیرهای طولانی انتخاب خوبی نخواهند بود. در قطارهای پردیس امکاناتی مانند اینترنت، تلویزیون، رستوران، سرویس‌بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قطار نورالرضا

شرکت نور الرضا، قطارهای لوکسی را در مسیر تهران به شیراز در نظر گرفته و به‌عنوان اولین شرکت خصوصی تولید واگن‌های قطار فعال است. قطارهای نور الرضا با الگوبرداری از قطارهای اروپایی طراحی شده‌اند و امکانات مشابهی با این وسایل نقلیه ارائه می‌دهند.

قطار فدک

قطار لوکس فدک، جزو سریع‌ترین قطارهایی است که در مسیر تهران به شیراز فعال بوده و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این مسیر را طی می‌کند. فدک، واگن‌های این قطار را بر اساس استانداردهای اروپایی طراحی کرده و امکانات قطار فدک در سه گروه مختلف هستند و شما می‌توانید بسته به ترجیحات خود آنها را انتخاب کنید.

در میان خدماتی که این شرکت در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید به سرو نوشیدنی، شارژ حوله مرطوب و نوشیدنی، سرو غذا با ظروف چینی، سرویس عصرانه یا صبحانه، سرویس خواب با کیفیت، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته، انتخاب فیلم و موسیقی، اطلاعات موقعیت مکانی قطار، اعلام وضعیت آب‌وهوا و ویلچر برای جابه‌جایی مسافران در ایستگاه و قطار اشاره کنیم.

بهترین قطارها برای سفر به شیراز

قطار غدیر

قطار غدیر، به‌صورت ۴ کوپه‌ای بوده و توسط شرکت ریلی ریل ترابر سبا اداره می‌شود. این مجموعه از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و قطارهای آن با سرعت بالا و سیستم ترمز Anti skid در این مسیر رفت‌وآمد داشته و امنیت و برق آن به‌صورت مداوم بررسی می‌شود. امکاناتی که در این قطار به شما تعلق می‌گیرد شامل دکوراسیون آرامش‌بخش در کوپه‌ها، سرو غذا و نوشیدنی با کیفیت، سیستم تهویه هوا قابل تنظیم، سیستم عطرافشان، خدمات پذیرایی توسط مهمانداران حرفه‌ای، سیستم صوتی و تصویری، امکان نگهداری مواد غذایی و خوراکی، و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی با سیستم نظافت اتوماتیک است.

قطار غزال

قطار غزال نیز به شکل کوپه‌ای بوده و هر کوپه آن ظرفیت ۴ نفر مسافر را دارد. غزال یکی از راحت‌ترین و قیمت مناسب‌ترین بلیط‌ها را در این مسیر داشته و صندلی‌های آن بسیار راحت است. شما می‌توانید در کوپه اختصاصی خود از نمایشگرهای ویژه، هدفون و سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید. همچنین در سفرتان با این قطار از امکاناتی مانند سرو غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت، دسترسی به سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی و... نیز بهره‌مند خواهید شد.

قطار امید

قطار امید یا قطار پلور سبز، یک انتخاب بسیار مناسب برای سفر شیراز تهران است. این قطارها با استفاده از بهترین استانداردهای جهانی، کوپه‌های ۴ تخته را ارائه می‌دهند. با خرید بلیط قطار امید، می‌توانید در یک فضای بی‌صدا و با شرایط عالی تا رسیدن به مقصد استراحت کنید. قطار امکانات زیادی را برای مسافران فراهم می‌کند، از جمله سرویس خواب تمیز، سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری، پذیرایی میان وعده رایگان، توزیع روزنامه در روزهای غیرتعطیل، کتابخانه و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی از امکانات این قطار است.

خرید اینترنتی بلیط قطار سفر به شیراز

فلای تودی، یک شرکت معتبر برای خرید بلیط قطار است که می‌توانید به‌صورت اینترنتی بلیط خود را در آن رزرو کنید. این مجموعه امکان مقایسه شرکت‌های مختلف را به شما داده و در نتیجه می‌توانید با استفاده از آن بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. برای خرید بلیط قطار از این مجموعه باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- در اولین مرحله باید وارد سایت شده و یک پروفایل را برای خود ایجاد کنید.

2- از میان گزینه‌هایی که پیش رویتان قرار گرفته است قطار را انتخاب کرده و سپس قسمت‌هایی که مربوط به مبدا، مقصد، تاریخ رفت و مسافران است را پر کنید.

3- اگر تاریخ بازگشتتان مشخص است؛ می‌توانید در همین قسمت بلیط دو طرفه را انتخاب کنید.

4- پس از این مرحله وارد صفحه نمایش بلیط‌ها خواهید شد که با مشاهده اطلاعات هر کدام می‌توانید گزینه دلخواهتان را پیدا کرده و روی جزئیات و خرید کلیک کنید.

5- صفحه بعدی مربوط به اطلاعات مسافران است که شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، کد ملی، ایمیل، موبایل و... است و باید به‌صورت کامل پر شود.

1- اکنون با کلیک روی ادامه خرید، به صفحه پرداخت وارد می‌شوید که باید هزینه بلیط سفر خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

کلام آخر

بهترین قطارها برای سفر به شیراز

سفر با قطار جذابیت‌های خاص خود را دارد. شما می‌توانید در طول مسیر از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید و در عین حال به‌راحتی و کاملا ایمن این مسیر را طی کنید. اگر فاصله شهرتان با شیراز زیاد است، قطارهایی را انتخاب کنید که امکاناتشان بیشتر بوده و این مسیر را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند. شما از کدام شرکت مسافربری استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha