بیش از ۱۵ هزار نفر در هرمزگان معتکف شدند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: همزمان با سیزدهم رجب سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، سنت حسنه اعتکاف در این استان از سحرگاه امروز پنجشنبه با شرکت ۱۵ هزار و ۱۴۵ نفر آغاز شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین حقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم معنوی و عبادی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب برابر با پنجم تا هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، به مدت سه روز در ۱۲۶ مسجد سراسر استان درحال برگزاری است.

وی بیان کرد: هشت هزار و ۹۷۷ نفر از این معتکفان خانم‌ها و چهار هزار و ۵۱۸ نفر آقایان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: ۵۵ مسجد ویژه خواهران، ۴۰ مسجد ویژه برادران و ۳۱ مسجد نیز به‌صورت مشترک معتکف هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حقانی یادآورشد: ۲ هزار و ۱۷۱ نفر از معتکفان دانش آموز هستند که ۶۸۶ دانش آموز در هشت مسجد مشترک و یکهزار و ۴۸۵ دانش آموز نیز در ۱۰ مسجد ویژه نوجوانان معتکف شده‌اند.

وی ابراز کرد: تعداد معتکفان مادر و فرزند نیز ۱۵۴ نفر هستند که در سه مسجد ویژه خود معتکف شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، با اشاره به سخنان گهربار سردار شهید حاج‌ قاسم سلیمانی که «جمهوری اسلامی، حرم است»، اظهار کرد: بنابراین در مراسم معنوی اعتکاف باید حرف انقلاب اسلامی را به مردم منتقل کنیم و واقعیت‌ها که همان انبوه جمعیت بوده، را به تصویر بکشانیم.

وی با تاکید بر هم‌افزایی در میدان عملیات‌های فرهنگی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی به‌ویژه مراسم معنوی اعتکاف نیازمند هم‌افزایی و تعاملات بیشتر هستیم، چرا که خروجی تمام این داده‌ها، موفقیت در کارهای جمعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حقانی اضافه کرد: البته فعالیت‌های فرهنگی از جمله مراسم اعتکاف توسط مردم به‌صورت خودجوش انجام می‌شود، چون دغدغه‌مند هستند و همه این حرکت‌ها سبب خیر و برکت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha