حوادث غزه استاندارهای دوگانه و تناقضات اخلاقی سران کشورها را فاش کرد

تهران - ایرنا - «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در کنفرانس «چشم‌اندازهای آینده پیروان اهل بیت علیهم السلام» در بغداد گفت: حوادث غزه استاندارهای دوگانه و تناقضات اخلاقی سران کشورها را فاش کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم در این کنفرانس که امروز جمعه در دفتر این جریان در بغداد و با حضور اندیشمندان جهان اسلام برگزار شد، با اشاره به حوادث غزه افزود: حوادث اخیر در فلسطین و به‌خصوص در غزه بیانگر کشتار کودکان و زنان و بیماران و مجروحان و تخریب خانه‌ها و کوچاندن خانواده‌ها و گرسنه نگه داشتن افراد و محاصره میلیون‌ها تن است.

وی اظهار داشت: آنچه روزانه در هر نقطه‌ای شاهدیم به روشنی نشان داد که مشکل کجاست و به صراحت از دوگانگی استانداردها و تناقضات اخلاقی و انحطاط رفتاری‌ای که در سطح جهان و در میان سران و تصمیم‌گیران حاکم است پرده برداشت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق به تظاهرات میلیونی در سراسر جهان در حمایت از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: دیدیم که انسان‌ها به صورت فطری تشنه عدالت هستند و توده‌های عظیم مردم در همه نقاط جهان فریاد توقف ظلم و هم‌بستگی با مظلوم را سرمی‌دهند.

حکیم همچنین عنوان کرد که اقتصاد جهانی نیازمند افرادی آگاه است که بررسی و برنامه‌ریزی و اجرا و پیگیری کنند و آنچه را بهتر و مؤثرتر و مفیدتر و توسعه‌بخش‌تر است بیابند و بسازند و شیعیان در این باره هیچ کم ندارند و صدها تجربه موفق در این عرصه هست که می‌توان آن را گسترش داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اندیشمندان جهان اسلام را به راه‌اندازی یک مرکز مطالعات معتبر و بین‌المللی فراخواند که کار آن بررسی وضعیت شیعیان و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی آنان در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه ای و داخلی باشد و بتواند برای مشکلاتی که پیروان اهل بیت علیهم السلام در سرزمین‌های خود با آنها مواجه‌اند راه حلی بیندیشد و برای برداشت‌های نادرست درباره عقاید و نسبت‌های سیاسی و  رویکردهای ملی و ادغامشان در میهنشان چاره‌ای بجوید.

عمار حکیم افزود: این کنفرانس یک کنش سیاسی یا عرصه‌ای با اهداف سیاسی یا برنامه‌های چندمنظوره نیست. شاید مهم‌ترین ویژگی این برنامه را بتوان برقراری پل‌های ارتباط برای هم‌افزایی در دیدگاه‌ها و ایجاد چشم‌اندازهای خلاقانه به دور از هرگونه قید و بند و شرط و جانبداری دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه شیعیان همواره مدافع و پشتیبان و تکیه‌گاه امت بوده‌اند و همیشه شعار وحدت و برادری را سرداده‌اند، گفت: مکتب اهل بیت و میراث بزرگ اخلاقی و معنوی و معرفتی آنان جایگزین مناسب و الگوی موفق و بهترین پروژه‌ای است که می‌توان به جهانیان عرضه کرد و این عرضه و بیان به زبان امروزی مسئولیت ماست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که عشق به اهل بیت (ع) و اصل مهدویت با محوریت عدالت و انصاف و با نگاهی جهانی که در پی از میان بردن جهل و فقر و ظلم و استبداد باشد و مرجعیت آگاه دینی و احیای شعایر اهل بیت (ع) از جمله شعایر حسینی و دیگر مناسبت‌ها همگی مضامین عقیدتی انسانی و مشروع و والایی هستند.

 زیارت اربعین بزرگ‌ترین گردهم‌آیی سالانه دوستداران اهل بیت (ع) است

حکیم با تاکید بر اهمیت زیارت اربعین به عنوان گردهم‌آیی جهانی پیروان اهل بیت (ع) گفت: زیارت اربعین بزرگ‌ترین گردهم‌آیی سالانه دوستداران اهل بیت (ع) است که با پشتوانه عقیدتی و ارزشی و روحی بسیار مؤثر به صورت میلیونی گرد هم می‌آیند.

وی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در این گردهمایی عنوان کرد: در اربعینی که گذشت، تعداد مشارکت‌کنندگان در این زیارت از ۲۳ میلیون نفر گذشت، آنان از بیش از ۱۰۰ کشور به این زیارت آمده بودند و بیش از ۷ هزار موکب و گروه داوطلب به آنان خدمت کردند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه به مسئله منجی و هدایتگر و عدالتی که جهان انتظار آن را می‌کشد یعنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره کرد ‌و گفت: نتیجه طبیعی چنین نگاه و چنین ایمانی تلاش جدی برای ارزیابی دائم خویش و پیشرفت و ارتقا در همه عرصه‌ها در مسیر تحقق عدالتی است که با وجود همه تلاش‌های بشری همچنان به دست نیامده است و علت این ناکامی هم نبود رهبری شایسته و نبود نیت‌های درست و غلبه یافتن طمع‌ورزی‌ها و منافع  نبود تعادل در امکانات و منابع انسان‌هاست.

حکیم ادامه داد: هنوز فقر و گرسنگی و جهل و بی سوادی در میان انسان‌ها حضور دارد و هنوز جنگ‌ها و نزاع‌ها و تجاوزها برقرار است و هنوز بزرگان و ارباب سلطه و ثروت و سلاح زور می‌گویند و متأسفانه تلاش برای توجیه جنایت و ظلم بیش از تلاش برای رفع نزاع‌ها و پایان دادن به آنهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha