۸ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۱۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85367454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استقبال لبنان از راه دادگاه لاهه درباره رژیم اسرائیل

تهران- ایرنا- وزارت خارجه لبنان از رای صادره از سوی دادگاه لاهه درباره غزه استقبال کرد و از جامعه جهانی خواست که اقدامات فوری برای پایان دادن به جنگ ویرانگر در غزه به عمل آورد.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا به نقل از النشره، وزارت خارجه لبنان در بیانیه ای گفت : از تدابیر موقت صادره از سوی دادگاه لاهه در موضوع مطرح شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برای جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه استقبال می‌کنیم.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: از سازمان ملل و جامعه جهانی می خواهیم که اقدامات فوری برای تضمین اجرای این تدابیر موقت به منظور ممانعت از ارتکاب جنایات کشتار علیه فلسطینیان و قرار دادن آنها در شرایط غیرانسانی با محروم کردن آنها از غذا و دارو با هدف کوچاندن اجباری آنها به خارج از غزه، به عمل آورد.

وزارت خارجه لبنان همچنین از تلاش‍ های آفریقای جنوبی تمجید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان تاکید شده است: امیدواریم که این اقدامات و تدابیر، اسرائیل را به توقف فوری جنگ وادار کند تا گام های اولیه در مسیر ایجاد راهکار عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین مطابق با قطعنامه های مربوطه سازمان ملل مبتنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی برداشته شود و امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه حاکم شود.

روز جمعه حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شد. این حکم رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha