۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85367469
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دعوت از مردم برای نوسازی موقوفات فرسوده و ناکارآمد گرگان
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان گفت: افزون بر ۱۰۰ بنای وقفی واقع در بافت قدیم این شهر به دلیل قدمت بالا و فرسودگی، قابلیت سکونت و بهره‌برداری ندارند که با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت این مکان‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای نوسازی آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام امین قرایی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:مکاتبه با شهرداری گرگان، فرمانداری شهرستان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان انجام شد تا در صورت وجود متقاضی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه‌ها، برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزایی اقدام کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار پروژه آماده سرمایه‌گذاری در عرصه موقوفات گرگان وجود دارد که در حال اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم و تا پایان امسال این پروژه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت آغاز به کار می‌کند.

قرایی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای تثبیت مالکیت موقوفات سه سند شاخص به مساحت بیش از ۸۰۰ هکتار در اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان صادر شده که اقدامی بی‌سابقه بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان به فعالیت‌های فرهنگی این اداره اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «قرار دوازدهم» از جمله این اقدامات است که با همکاری موسسه‌های خیریه، روزهای دوازدهم هر ماه به نیت امام زمان(عج) در بقاع متبرکه اقدام به تامین جهیزیه، کمک به درمان بیماران کم‌بضاعت و تامین بسته‌های معیشتی می‌شود.

وی گفت: در طرح قرار دوازدهم امسال افزون‌بر ۱۰ میلیارد ریال از محل موقوفات و با همراهی خیرین به افراد نیازمند و کم‌برخوردار کمک شد.

قرایی همچنین از ثبت ۲ وقف جدید در اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان خبر داد و افزود: این دو وقف جدید با نیت امورات مذهبی و فرهنگی در محلات «اوزینه» و «چناران» به ثبت رسیده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان ادامه داد: همچنین در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و حمایت از شعار سال، ۲ کارگاه تولیدی در زمینه تولید کنف و ملزومات حجاب با اشتغالزایی بیش از ۲۰ نفر در بقاع متبرکه گرگان ایجاد شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

قرایی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از ابتدای سال جاری تاکنون در مناسبت‌های مختلف به بیش از ۳۰۰ هیات مذهبی، مسجد و حسینیه از محل موقوفات بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کمک کرده است.

وی از اطعام‌دهی به ۱۰۰ هزار نفر به ویژه ساکنان مناطق محروم گرگان در مناسبت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی خبر داد و یادآور شد: همچنین امسال برای نخستین بار طرح برپایی روضه‌های خانگی در دستور کار ما قرار گرفت و در راستای آن مبلغ و مداح برای برپایی ۲۰۰ روضه خانگی اعزام شدند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان به افتتاح و بهره‌برداری یک پروژه تجاری-مسکونی در گرگان اشاره و خاطرنشان کرد: این مجتمع که در موقوفات بافت فرسوده ساخته شد شامل دو واحد تجاری و یک واحد مسکونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha