۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85367613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام روس: پیشنهادهای اساسی برای حل موضوع اوکراین را می‌پذیریم

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد وزارت امورخارجه روسیه از آمادگی کشورش برای پذیرش راه‌حل اساسی در خصوص بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، الکسی پولیشچاک از مقامات ارشد وزارت امورخارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: "اگرچه امروزه امیدی به تغییر رویکرد غرب در خصوص حل و فصل مساله اوکراین نیست، اما روسیه پذیرای پیشنهادهای اساسی برای حل و فصل دیپلماتیک این مساله است."

وی خاطرنشان کرد: رهبری کنونی کی‌یف، اول از همه، دست نشانده واشنگتن، و سپس لندن و بروکسل است. آنها از تشدید بحران اوکراین سود می‌برند و از این وضعیت نه تنها برای "شکست استراتژیک" روسیه بهره می‌برند، بلکه از آن برای تضعیف اقتصاد رقبای خود نیز استفاده می‌کنند.

اولیشچاک سپس در بخش دیگری از همین مصاحبه از قصد اوکراین برای سرقت بیش از ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه خبر داد و گفت: برنامه‌های اوکراین برای مصادره دو هواپیمای روسی آنتونوف ای ان-۱۴۸ را می‌توان "سرقت آشکار" این کشور تلقی کرد. وی در عین حال اضافه کرد که اقدامات اوکراین علیه روسیه تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود.

به گفته این مقام وزارت امورخارجه روسیه، از آغاز سال ۲۰۲۴، دادگاه عالی ضد فساد اوکراین ۳۲ حکم در مورد شکایت‌های وزارت دادگستری بر سر مصادره دارایی‌های خصوصی صادر کرده است. وی ارزش دارایی‌های توقیف شده را بیش از ۲ میلیارد دلار برآورد کرد و افزود: این دارایی‌ها توقیف شده باید بودجه اوکراین را پر کند. اما با توجه به رشد فساد در این کشور، به راحتی می‌توان حدس زد که وجوه مصادره شده در نهایت به کجا می‌رود و جیب‌های چه کسانی را پر خواهند کرد.

پیش از این، وزارت دادگستری اوکراین اعلام کرده بود که برای مصادره و تحویل دو فروند هواپیمای مسافربری آنتونوف ای ان-۱۴۸ متعلق به شرکت روسی Ilyushin Finance، به دادگاه عالی مبارزه با فساد شکایت کرده است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha