برنامه فدراسیون بدنسازی برای مبارزه با دوپینگ

تهران- ایرنا- مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: طی درخواستی از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ خواستیم که در همه مسابقات حضور پیدا کنند و از نفرات برتر تست دوپینگ بگیرند.

عارف سعیدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص مبارزه با دوپینگ در رشته بدنسازی ایران اظهار داشت: IFBB (فدراسیون بین‌المللی فیتنس و بدنسازی) قصد دارد این ورزش را متحول کند و من هم تلاشم این است که به این ورزش کمک کنم.

وی با اشاره به گسترش دوپینگ در سطح حرفه‌ای بدنسازی عنوان کرد: از ماموران نادو و فدراسیون پزشکی ورزشی خواستیم که در همه مسابقات حضور پیدا کنند و از نفرات برتر تست دوپینگ بگیرند. این موضوع را به همه ورزشکاران نیز اعلام کردیم و از این به بعد در همه مسابقات باید با آمادگی برای ارائه تست دوپینگ حاضر شوند.

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: دیگر مثل مسابقات نچرال، آزمایشگاه معرفی نمی‌کنیم بلکه افسران نادو حضور پیدا می‌کنند و خودشان از قهرمانان تست دوپینگ می‌گیرند. با این روش دیگر شبهه‌ای در بحث آزمایشگاه‌های معرفی شده وجود نخواهد داشت.

سعیدی درباره دلیل کم بون تعداد تست‌های دوپینگ گفت: درست است که با این روند از همه ورزشکاران نمی‌شود تست گرفت ولی از آن‌جایی که کیت‌های تست دوپینگ بسیار گران است، باید طبق روش رایج در مسابقات جهانی پیش برویم و فقط از تعدادی از ورزشکاران می‌توانیم تست بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha