اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در روستاهای سنقروکلیایی+فیلم

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سنقروکلیایی از اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در روستاهای این شهرستان با هدف کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات خبر داد.

«مهدی دبیریان» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طبق آمارهای موجود بیشترین آسیب‌های وارده به راکبان موتورسیکلت هنگام تصادفات در ناحیه سر است که گذاشتن کلاه ایمنی تأثیر زیادی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات را دارد که در همین راستا، از ابتدای سال‌جاری با برگزاری کلاس آموزشی و اهداء کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت در شهرستان انجام شده است.

وی افزود: اولویت برگزاری کلاس‌های آموزشی و اهدای کلاه ایمنی در روستاهایی بود که بیشترین آسیب‌دیدگی موتورسیکلت سواران و تردد وسایل نقلیه را داشته و در مناطق پرخطر قرار دارند اجرا شده است.

وی اظهار کرد: دوره آموزشی راکبین توسط راهداری سنقر با همکاری پلیس راه در راستای اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت انجام می‌گیرد.

وی، نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی را یکی از اهداف این طرح اعلام کرد.

دبیریان در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی در روستاها اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به ضرورت آشنایی راکبین موتورسیکلت با مقررات بهره‌مندی از این وسیله نقلیه، ضمن هماهنگی با بخشداری و حضور کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، پلیس‌راه اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با رویکرد کاهش تصادفات جاده ای انجام می‌شود.

در این دوره آموزشی راکبین موتورسوارروستاهای فارسینیج، سلطان طاهر و چقابالا شهرستان سنقر و کلیایی حضور داشتند.

شهرستان سنقروکلیایی در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha