شورای نگهبان هزینه‌تراشی‌ها را حذف می‌کند/ کسری بودجه به پروژه‌های عمرانی ضربه می‌زند

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بودجه سند مالی دولت است و افزایش بار مالی و هزینه به آن خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است، گفت: به احتمال زیاد شورای نگهبان بودجه سال آینده را برای اعمال اصلاحات، به مجلس ارجاع می‌دهد.

جلال محمود زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره افزایش بار مالی که در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس شورای اسلامی به آن اعمال شده است، گفت: با توجه به بار مالی که به بودجه ۱۴۰۳ تحمیل شده ، شاهد ناترازی بیشتری نسبت به بودجه ۱۴۰۲ خواهیم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: این ناترازی در سال آینده سبب خواهد شد بسیار از پروژه‌های عمرانی، کشاورزی، توسعه‌ای در ارتقاء زیرساخت‌ها که مدنظر دولت است به سرانجام نرسد یا اینکه نیمه کاره رها شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه ناترازی در بودجه سبب نارضایتی در بین مردم خواهد شد، تصریح کرد: بودجه در حقیقت سند مالی دولت است که با بهره گیری از تیم‌های کارشناسی قوی اقتصادی نسبت به تدوین آن اقدام می‌شود و قطعا جا به جایی برخی از ارقام و اضافه کردن عددهای جدید به بودجه ایجاد ناترازی خواهد کرد که دقیقا خلاف منویات رهبر معظم انقلاب است. چرا که ایشان کسری بودجه را ام الخبائث نامیدند.

وی با بیان اینکه احتمال ارجاع موادی که سبب افزایش هزینه‌ها به لایحه بودجه شده از سوی شورای نگهبان به مجلس وجود دارد، تصریح کرد: اینکه مجلس در برخی از مواد لایحه بودجه ۱۴۰۳، هزینه‌ها را افزایش دهد ولی منابع مالی برای آن دیده نشود، بر اقتصاد و سایر بخش‌های کشور اثر منفی خواهد گذاشت. در حالی که باید درآمدهای دولت واقع بینانه دیده شود و بر اساس واقعیت‌ها، هزینه آن تعیین شود.

محمودزاده اضافه کرد: افزایش هزینه‌های بودجه از سوی مجلس بدون تامین منابع آن سبب خواهد شد در سال آینده مالیات‌ها در بخش‌های مختلف کشور افزایش یابد و آثار تورمی به همراه دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ با تغییرات زیادی از سوی مجلس روبه رو شده است، خاطرنشان کرد: باید بودجه را به مسیر درست برگرداند و به احتمال زیاد شورای نگهبان، بودجه را با اصلاحات اعمال شده به مجلس ارجاع می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha