۹ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85368569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهضت رو به رشد مردمی سازی در حل مشکلات قزوین

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبر: 85368569
نهضت رو به رشد مردمی سازی در حل مشکلات قزوین

قزوین - ایرنا - دستیار استاندار قزوین در امر مردمی سازی گفت: تشکیل ۴۸ شبکه محلی و مشارکت یک هزار و ۶۷۶ قزوینی در ارایه طرح و ایده‌های مساله محور نشان از روند رو به رشد نهضت مردمی سازی در حل مشکلات این استان است.

محمد خورشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های دولت سیزدهم برای تحقق مردمی سازی، تشکیل نشست‌های مختلف با اقشار نخبگان و صاحب نظران بوده تا مردم در مشارکت با مسوولان بتوانند در تصمیم گیری ها و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی، همکاری کنند.

وی بر اهمیت مردمی سازی در مرکز استان و شهرستان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: تاکنون ۳۵ نشست مردمی با حضور استاندار و ۱۰ نشست نیز با حضور فرمانداران در شهرستان‌های استان قزوین برگزار شده که بخش قابل توجهی از این اقشار را اساتید دانشگاهی، کشاورزان، متنفذین، معتمدین، بازاریان، صنعت گران و تولید کنندگان تشکیل داده است.

خورشیدی در ادامه به رویداد شهریاران اشاره کرد و گفت: این طرح که به صورت ملی در کشور برگزار شد، بستری را فراهم کرد تا مردم با طرح ایده‌ها و کارهای تازه خود در حوزه روستایی و شهری مشارکت داشته باشند، در همین رابطه یک هزار و ۶۷۶ نفر در این رویداد مشارکت کردند و در نهایت نیز ایده و طرح ۲۳۸ نفر به مرحله داوری رفت.

این مسوول همچنین با اشاره به فراخوان رویداد نوآوری اجتماعی، خاطرنشان کرد: در این رویداد فعالان تشکل های مردمی و گروه ها دور یکدیگر جمع شده و یک مجموعه را تشکیل می‌دهند که در این راستا حمایت‌های مادی و معنوی نیز لحاظ شده است.

دستیار استاندار قزوین در امر مردمی سازی با بیان اینکه در ۴۸ محله هدف به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، شبکه‌های محلی ایجاد شده است، یادآور شد: این شبکه‌ها با همکاری سپاه، قرارگاه تحول اجتماعی و سازمان تبلیعات اسلامی و براساس رویداد نهضت اجتماعی در میدان حاضر شده و حل مسایل و موضوعات محلات را در دستور کار قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha