حذف فراعنه از  جام ملت‌های آفریقا

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال مصر با شکست برابر جمهوری دموکراتیک کنگو از دور رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا حذف شد.

به گزارش ایرنا، مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقا شب گذشته با حذف مصر از دور این رقابت‌ها پیگیری شد. تیم ملی فوتبال مصر که محمد صلاح اصلی‌ترین مهره خود را به دلی مصدومیت در اختیار ندارد در ضربات پنالتی مغلوب جمهوری دمکراتیک کنگو شد تا رویای مردان سرزمین فراعنه برای کسب عنوان قهرمانی بر باد برود.

کنگو و مصر در آخرین روز دور گروهی جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کرده بودند. مصری‌ها در حالی نتوانستند به جمع هشت تیم برتر جام ملت‌های آفریقا برسند که دوره گذشته این مسابقات با کارلوس کی‌روش، نایب قهرمانی قاره سیاه شده بودند.

دیدار تیم‌های ملی مصر و کنگو جدال محتاط مربیان بود اما برخلاف تصور فوتبال دوستان، مردان سرزمین فراعنه گل نخست را دریافت کردند. کنگو در دقیقه ۳۷ توسط الیا مشاک به گل رسید اما مصری‌ها این گل را در دقیقه ۴۵ نیمه نخست جبران کردند. گل تیم ملی فوتبال مصر را مصطفی محمد را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

تلاش ۲ تیم در نیمه دوم و وقت‌های اضافه نتیجه‌ای نداشت تا ضیافت پنالتی‌ها تیم برنده بازی را مشخص کند.

تیم کنگو در ضربات پنالتی عملکرد بهتری داشت. مصطفی محمد و محمد ابو جبل (دروازه‌بان) از مصر و آرتور ماسواکو از کنگو پنالتی‌هایشان از دست دادند و بقیه بازیکنان موفق به گل کردن آنها شدند تا کنگو با نتیجه ۸-۷ مصر را شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha