فرماندار خواستار ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی در قصرشیرین شد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین با اشاره به فعالیت ۲ مرز رسمی و همچنین تردد زوار اربعین از مرز خسروی، خواستار ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی متناسب با شرایط این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد نجفی» در آیین معارفه رییس جدید شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین با تبریک دهه مبارک فجر و اعیاد رجبیه، افزود: قصرشیرین تنها شهرستان کشور است که دارای ۲ مرز بوده که با ۲ بخش عربی و کُردی کشور عراق هم مرز است و روزانه حجم بسیاری از مبادلات تجاری و ترانزیت سوختی در این مرزها انجام می شود که حضور فعالان اقتصادی در مرزها و بحث مهم اربعین و تردد زوار نیاز به تجهیزات درمانی را در این شهرستان ۲ چندان می کند.

وی اظهار کرد: با وجود مرزی بودن منطقه و مسافت ۱۷۵ کیلومتری با مرکز استان، بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین هم اکنون نیاز به پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی دارد و نیازمند نگاه و توجه خاص دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز بخش درمانی است.

نجفی اتاق ایزوله را از دیگر نیازهای این بیمارستان دانست و گفت: نبود اتاق ایزوله موجب شده تا بیماران به بیمارستان‌های سایر شهرهای استان کرمانشاه اعزام شوند.

فرماندار قصرشیرین همچنین با اشاره به بخش مرزی سومار و وجود نیروهای نظامی در این بخش مرزی و مسافت ۹۰ کیلومتری بخش با قصرشیرین و وجود عشایر منطقه، حضور پزشک در مرکز درمانی سومار را یک نیاز مبرم دانست و خواستار تامین پزشک برای این مرکز شد.

نجفی از زحمات مجموعه بهداشت و درمان در ایام کرونا و همچنین اربعین برای خدمات رسانی به زائران در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: با توجه به تردد یک میلیون نفری زائران در اربعین امسال، برای اربعین سال آینده به طور قطع شاهد حجم ۲ برابری زائران خواهیم بود که در این راستا باید امکانات بهداشتی منطقه نیز تقویت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با قدردانی از مجموعه بهداشت و درمان قصرشیرین در اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون، گفت: این شهرستان جایگاه اول کشوری را با اجرای موفقیت آمیز و ۱۰۰ درصدی این طرح به دست آورده که در این رابطه زحمات تمام کسانی که در این زمینه همکاری داشته اند قابل ارج است.

«ابراهیم شکیبا» افزود: چنانچه بهداشت و درمان قصرشیرین آماده باشند برای ایجاد اتاق ایزوله مشکلی نداریم و آن را تامین اعتبار خواهیم کرد چون با توجه به وجود مرز و بحث اربعین پیش رو وجود اتاق ایزوله یک ضرورت است.

وی همچنین در زمینه تامین پزشک برای ساختمان بهداشتی بخش سومار نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: اگر یک محلی برای اسکان پزشک باشد مشکلی برای استقرار پزشک نداریم.

«مسعود قلعه‌سفیدی» رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: در زمینه تامین نیروی جدید برای اورژانس قصرشیرین همکاری لازم را خواهیم داشت و برای تامین دارو در بخش مرزی سومار نیز مشکلی نداریم.

در پایان با قدردانی از زحمات « منوچهر عسگری » سرپرست سابق بهداشت و درمان قصرشیرین، دکتر «مصطفی اکبریان» به عنوان رییس جدید شبکه بهداشت و درمان این شهرستان منصوب شد.

شهرستان قصرشیرین علاوه بر ۲ درمانگاه شماره یک و ۲ شهری، دارای یک مرکز فوریت های پزشکی و یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است.

ظرفیت بیمارستان اکنون ۳۲ تختخواب است و دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است که علاوه بر این قصرشیرین ۲ مرکز بهداشتی و درمانی در شهر و یک پایگاه در مرز خسروی و یک پایگاه را در بخش سومار دارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha