۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85368852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معلولیت ۷۲ هزار فلسطینی در تجاوزهای رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- دبیرکل اتحادیه معلولان فلسطینی گفت: بیش از ۷۲ هزار فلسطینی در تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه دچار معلولیت شدند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، "مجدی مرعی" در گفت وگو با پایگاه عربی۲۱ افزود: براساس ارزیابی های انجام شده در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حدود ۱۲ هزار معلول به معلولان غزه اضافه شده که البته ارزیابی ما عددی بسیار بیشتر از این میزان است.

مرعی با بیان این که پیش از آغاز جنگ کنونی ۵۶ هزار معلول در نوار غزه وجود داشت که براساس پیش بینی ها شمار زیادی از آن ها شهید، زخمی و یا دستگیر شده اند، ولی آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

مرعی گفت: معلولان فلسطینی در سراسر فلسطین از کم ترین امکانات ابتدایی برای زندگی هم برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: مرکز آمار فلسطین تا پیش از جنگ کنونی شمار معلولان را ۱۱۵ هزار نفر اعلام کرده بود که ۵۹ هزار نفر از آن ها در کرانه باختری و ۵۶ هزار نفر دیگر در نوار غزه ساکن بودند.

رژیم صهیونیستی از وضعیت معلولان فلسطینی سواستفاده کرده و بارها با استفاده از ویلچر، مصادره خودروهای آن ها برای ورود و نفوذ به مناطق فلسطینی نشین و استفاده ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی در لباس معلولان، بر رنج های آن ها افزوده است.

مهم ترین نیازهای معلولان وجود مکان امن، آب، غذا، دارو و ابزارها و وسایل کمکی و دیگر لوازم ضروری زندگی است که در شرایط فعلی جنگ غزه امکان تامین ابتدایی ترین آن ها نیز وجود ندارد.

وزارت بهداشت غزه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا این لحظه بیش از ۲۶ هزار فلسطینی شهید و ۶۴ هزار و۴۸۷ فلسطینی دیگر نیز مجروح شده اند.

این وزارت تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha