۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85369383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجانی‌ها امسال ۲۹ روز هوای ناسالم تجربه کردند

زنجان - ایرنا - کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: زنجانی‌ها در ۱۰ ماهه امسال ۲۹ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۲ روز ناسالم برای تمامی گروه ها و ۲ روز نیز هوای بسیار ناسالم را تجربه کرد.

الناز هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در ۱۰ ماهه امسال ۸۶ روز هوای پاک و ۱۸۶ روز هوای قابل قبول را ثبت کرد.

وی اظهار داشت: با وجود وضعیت جوی ناسالم و بسیار ناسالم برای گروه های حساس و عموم مردم می توان گفت کیفیت هوای استان به طور کلی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر سه ایستگاه سنجش آلاینده های هوا شاخص های آلودگی هوای در استان را مورد پایش قرار می دهند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها مقرر شده است شمار ایستگاه های سنجش در استان افزایش یابد و تحقق این مهم می تواند از ابعاد مختلف بسیار مفید باشد.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استانداری، اداره کل هواشناسی زنجان و دیگری در محوطه محیط زیست ابهر واقع شده است.

وی با بیان اینکه وجود هر ایستگاه سنجش آلاینده هوا در هر شهرستان الزامی و امری مطلوب است، خاطرنشان کرد: با توجه به وزش بادهای غالب در جنوب غرب استان وجود ایستگاه های سنجش آلایندگی هوا در شهرستان های خدابنده و ایجرود امری مهم به‌شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha