۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85369519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسلواکی: خرید سامانه «پاتریوت» آمریکایی را بررسی می‌کنیم

تهران- ایرنا- «رابرت کالیناک» وزیر دفاع اسلواکی اعلام کرد که این کشور خرید سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» از ایالات متحده را به عنوان بخشی از برنامه‌های بلندمدت دفاع از حریم هوایی خود بررسی می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، رابرت کالیناک همچنین گفت: اسلواکی به دنبال استفاده از تخفیفی است که سال گذشته برای خرید احتمالی بالگردهای جنگنده از ایالات متحده دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، این تخفیف پس از آن صورت گرفت که اسلواکی جت‌های جنگنده قدیمی «میگ-۲۹» (MiG-۲۹) و سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» (S-۳۰۰) خود را به اوکراین فرستاد.

وزیر دفاع اسلواکی ادامه داد: این موضوع را مطرح کردیم که آیا امکان استفاده از این تخفیف برای سامانه «پاتریوت» نیز وجود دارد یا خیر؟

کالیناک اظهار داشت: در حالی که بالگردهای مورد بحث برای اهداف تهاجمی بودند، اولویت اسلواکی باید دفاع و به طور خاص پدافند هوایی باشد.

وی افزود: اسلواکی همچنین در حال مذاکره با لهستان و [رژیم] اسرائیل در مورد سامانه‌های دفاع هوایی با برد کوتاه‌ تا متوسط است.

بر پایه این گزارش، پیشنهاد تخفیف ایالات متحده برای خرید ۱۲ بالگرد جدید «Bell AH-۱Z Viper»، قبل از روی کار آمدن دولت جدید براتیسلاوا در اکتبر ۲۰۲۳ ارائه شد.

دولت رابرت فیکو نخست‌وزیر اسلواکی ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف کرده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اسلواکی در حال حاضر یک سامانه پاتریوت از ایتالیا دارد که تا آوریل (فروردین/اردیبهشت) در این کشور مستقر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha