۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85369816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت ورزش پیش‌قراول در تدوین سند آمایش سرزمین

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85369816
وزارت ورزش پیش‌قراول در تدوین سند آمایش سرزمین

تهران- ایرنا- ضرورت توجه به زمان‌بندی در تدوین سند آمایش سرزمینی در بخش‌های مختلف از جمله ورزش عاملی شد تا بر اساس ماموریت و دستور آیت‌الله رئیسی، وزارت ورزش و جوانان و در راس آن کیومرث هاشمی تدوین این سند در حوزه ورزش ظرف مدت ۴ ماه را در راس امور قرار داده و نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این سند اقدامات لازم را کلید بزند.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای در راستای ایجاد عدالت منطقه‌ای و توزیع عادلانه ثروت در مناطق مختلف ایران از دهه ۱۳۵۰ شمسی استارت خورد و در سال‌های پس از انقلاب نیز با وجود تلاش‌های صورت گرفته و قوانینی که حکم به تدوین اسناد آمایش سرزمین می‌داد در عمل سندی برای آمایش سرزمین چه در سطح ملی و چه استانی تصویب نشد تا آنکه با افزوده شدن حکمی مبنی بر تدوین این اسناد در سال اول برنامه در قانون برنامه ششم توسعه، نهایتا برای اولین بار در تاریخ برنامه‌ریزی کشور، این اسناد تهیه و در اسفند ماه ۱۳۹۹ به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسید. هر چند نفس این امر اقدامی بسیار ارزشمند و قابل ستایش است اما باید پذیرفت که این اسناد دارای کاستی‌هایی بود.

با وجود تصویب سند ملی آمایش سرزمین توسط شورای عالی آمایش سرزمین در اواخر دولت دوازدهم، این سند ناقص بود و حالا دولت سیزدهم تکمیل این سند را به جد در دستور کار خود قرار داده است.

در همین راستا آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت توجه به زمان‌بندی در تدوین سند آمایش سرزمینی در بخش‌های مختلف، برای تحقق عدالت ورزشی در کشور، وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد حداکثر ظرف مدت ۴ ماه نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این سند اقدام کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اولین جلسه شورای‌عالی ورزش و تربیت بدنی که روز دوشنبه دوم بهمن ماه سال جاری برگزار شد، فلسفه تشکیل این شورا را هم‌افزایی توان و امکانات همه دستگاه‌هایی که در حوزه ورزش مأموریت، مسئولیت و ظرفیت دارند، دانست و تصریح کرد: مسئولیت اصلی ورزش در کشور برعهده وزارت ورزش است اما دستگاه‌های مختلفی مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیروهای مسلح که ظرفیت‌های ورزشی بسیار خوبی دارند که لازم است برای استفاده مناسب‌تر از این ظرفیت‌ها هماهنگی‌هایی میان این دستگاه‌ها ایجاد شود.

در این جلسه ۱۱ مصوبه برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و نیز رفع موانع و مشکلات پیش‌روی توسعه ورزش کشور به تصویب رسید.

وزارت ورزش پیش‌قراول در تدوین سند آمایش سرزمین

متعاقب دستور رئیس جمهور و مکلف کردن وزارت ورزش برای جمع‌آوردی و تدوین سند آمایش سرزمین ظرف مدت ۴ ماه، وزارت ورزش و در راس آن کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، تدوین این سند مهم در حوزه ورزش را در سرلوحه امور قرار دادند.

هاشمی نیز با تاکید بر این نکته که طرح آمایش سرزمینی مربوط به همه دستگاه‌ها است، به دیدار اخیر ورزشکاران با مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ورزش، نشان‌گر جایگاه و اهمیت ورزش و نگاه ویژه معظم‌له به ورزش است و این موضوع مسئولیت این وزارت‌خانه را سنگین‌تر از قبل می‌کند.

وی با اشاره به ۱۱ مصوبه‌ای که در جلسه شورای‌ عالی ورزش و تربیت بدنی با حضور رئیس جمهور به تصویب رسید، اهم مصوبه‌های این جلسه را در چند بند خلاصه کرد.

وزیر ورزش و جوانان نبودن عدالت ورزشی را یکی از معضلات این حوزه خواهند و عنوان کرد: عدالت ورزشی زمانی اتفاق می‌افتد که از ظرفیت آمایش سرزمین استفاده کنیم و به تناسب استعدادهای استان‌ها، استادیوم‌ها و اماکن ورزشی ساخته شوند. لذا بر اساس طرح آمایش سرزمین موظف به انجام کارها هستیم. طرح آمایش سرزمین از موضوعات اساسی ما در وزارت ورزش و جوانان است چرا که با ابلاغ این طرح، تکلیف همه بخش‌ها در بخش مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha