وضعیت هوای تهران در مدار سلامت

تهران بزرگ - ایرنا - کیفیت هوای تهران برای سومین روز متوالی درحالی در وضعیت قابل قبول یا همان سالم قرار دارد که مدیریت بحران استان تهران روز یکشنبه (هشتم بهمن ماه) نسبت به بازگشت آلودگی هوا هشدار داده و از گروه‌های حساس جامعه خواسته بود در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن از تردد غیرضروری در فضای باز بپرهیزند.

به گزارش ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت صبح سه‌شنبه بر روی عدد ۸۸ و در وضعیت قابل قبول قرار دارد و شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۷۲ و در وضعیت سالم قرار داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران روز یکشنبه هشتم بهمن ماه با اعلام هشدار نسبت به بازگشت آلودگی هوا به پایتخت از روز دوشنبه، گفته بود: گروه‌های حساس ساکن در مرکز و نیمه جنوبی استان روزهای ۹ و ۱۰ بهمن از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

این هشدار در شرایطی داده شد که ۲ روز مورد اشاره مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران (دوشنبه و سه‌شنبه) کیفیت هوا در شرایط قابل قبول بوده و هیچ اثری از آلودگی در هوای پایتخت مشاهده نشده است

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، هم اکنون هیچ نقطه‌ای از تهران در وضعیت نارنجی و قرمز نیست و همه مناطق در وضعیت پاک یا سالم قرار دارد.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۲۰۴ روز هوای قابل قبول، ۹۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha