روزنامه صهیونیستی: حمایت از اسرائیل در جنگ غزه به شرکت‌های آمریکایی ضربه زده است

تهران - ایرنا - بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» فروش گروه رستوران پیتزای آمریکایی دومینوز در آسیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به دلیل راه اندازی کمپین های تحریم کالاهای آمریکایی پس از حمایت واشنگتن از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در جنگ علیه ساکنان نوار غزه، ۸.۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، ‌ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» این گروه آمریکایی را آخرین قربانی برای پیوستن به لیست برندهای آمریکایی متضرر رو به افزایش مانند «مک دونالد»، «استارباکس» و «کوکاکولا» دانست که فروش آن‌ها در بازار آسیا به دلیل حضور جمعیت زیاد مسلمانان در این قاره، تحت تاثیر قرار گرفته است.

در جریان همایشی که از طریق ویدئو کنفرانس سازماندهی شد، «دان میگ» مدیر عامل پیتزای دومینوز سعی کرد نگرانی هایی را که این شرکت با آن مواجه است توضیح دهد.

بر اساس آنچه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش کرده، «میگ» کاهش فروش خود را ناشی از احساسات ضدآمریکایی در برخی از مناطق آسیایی دانست و تاکید کرد که برندهای آمریکایی به ویژه در مالزی، تحت تاثیر منفی اتفاقات جاری در خاورمیانه قرار گرفته اند.

این روزنامه صهیونیستی اشاره کرد که مصرف کنندگان در کشورهایی مانند مصر و اردن به دنبال گزینه های جایگزین برای شرکت های غذایی هستند و از فست فودهای زنجیره ای آمریکایی اجتناب می کنند، همچنین از خرید برندهای آمریکایی برای محصولات اصلی خانگی خودداری می کنند و این روند فراتر از بازارهای اصلی آسیای شرقی است و بر فعالیت های جهانی شرکت تاثیر می گذارد.

راه اندازی کمپین های تحریم محصولات حامیان رژیم صهیونیستی

بسیاری از شهروندان کشورهای اسلامی و عربی در واکنش به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه کمپین هایی را برای تحریم محصولات کشورهای حامی رژیم اشغالگر قدس یا شرکت هایی که مالک آنها دارای ملیت کشورهای حامی این رژیم هستند، آغاز کرده اند.

با این حال، از هفتم اکتبر /۱۵ مهر (آغاز عملیات طوفان الاقصی)، بسیاری از مصرف کنندگان در این کشورها به دلیل حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل، محصولات آمریکایی را تحریم کردند.

شرکت آمریکایی دومینوز در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به افت تقاضا در نیمه دوم (سال ۲۰۲۳) .. هرگونه پیش بینی قبلی برای عملکرد سال مالی ۲۰۲۴، چه بالفعل یا غیر آن، دیگر معتبر نیست.

این شرکت پیشتر پیش بینی کرده بود که در سال مالی ۲۰۲۴ به سودهای بسیار بالاتری نسبت به سال ۲۰۲۳ دست یابد و در عین حال به کاهش هزینه ها ادامه دهد.

به گزارش رویترز، این گروه پیش بینی کرد که سود خالص آن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ قبل از کسر مالیات به ۸۷ میلیون دلار استرالیا (۵۷.۴۲ میلیون دلار آمریکا) تا ۹۰ میلیون دلار استرالیا (۵۹.۴ میلیون دلار آمریکا) کاهش یابد که متاثر از کاهش فروش آن در آسیا و اروپا است.

سهام این گروه که در استرالیا فهرست شده است از ۵۷.۳ دلار استرالیا (۳۷.۸۲ دلار آمریکا) در چهارشنبه گذشته، امروز با ۳۰.۳ درصد کاهش به ۳۹.۹۳ دلار استرالیا (۲۶.۳۵ دلار آمریکا) رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha