۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85370063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا:۷۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب در کاشان آماده بهره‌برداری است

کاشان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: ۷۵۰مترمکعب مخزن ذخیره آب در شهرستان آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.

محمدرضا اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره‌برداری از این میزان ذخیره آب نقش موثری در رفع تنش آبی روستاهای بخش برزک در ایام پیک مصرف عید نوروز دارد.
وی ادامه داد: آبرسانی پایدار به منطقه کاشان در دستورکار ویژه شرکت آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد.
وی اضافه کرد: اکنون ساخت سه هزارو ۷۵۰ متر مکعب مخازن ذخیره آب در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در دست اجراست که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: اعتبار ساخت این مخازن به همراه خطوط انتقال ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: از این میزان هزار مترمکعب در حال تکمیل می باشد و در آینده نزدیک وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و این حجم از مخازن در عید نوروز و تابستان سال آینده در رفع تنش آبی منطقه کمک کننده خواهد بود.
اسدی گفت: حفر و تجهیز ۱۲ حلقه چاه را برای تامین آب پایدار منطقه کاشان با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال نیاز داریم.
وی اظهار کرد: یکی ازمشکلات ما در منطقه کاشان کمبود مخازن ذخیره آب شرب است زیرا ساعات پیک مصرف در برخی مواقع با مشکل مواجه هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به مشکل تنش آبی در منطقه گفت: در آستانه تنش آبی قرار داریم و مصرف آب در نقطه سر به سر قرار دارد.
اسدی افزود: در راستای رفع مشکل تنش آبی هم مجموعه آب و فاضلاب کاشان باید منابع آبی جدیدی تعریف کند و هم مردم ما در زمینه مصرف آب بیش از گذشته مدیریت داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته طرح اضطراری برای تامین آب منطقه تعریف کردیم، بیان کرد: حفر و تجهیز سه حلقه چاه با حمایت‌های مالی از سوی وزارت نیرو صورت گرفت.

اسدی از تامین آب ۳۲ لیتر بر ثانیه آب جدید برای شهر کاشان در یک سال گذشته خبرداد و گفت: با این اقدام تابستان سال گذشته را با کمترین مشکل در شهر پشت سر گذاشتیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha