۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85370083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی روستایی قرچک در دولت سیزدهم

قرچک - ایرنا - بخشدار مرکزی قرچک گفت: با همت دولت سیزدهم، سرانه ورزشی مناطق روستایی شهرستان قرچک از ۳۵ به ۷۰ سانتی‌متر مربع افزایش یافته است.

مجید قیصرپناه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از حدود ۲۰ سال قبل که قرچک به یک بخش از شهرستان ورامین تبدیل شد تا پیش از دولت سیزدهم که قرچک به عنوان شهرستانی مستقل فعالیت می‌کند، سرانه ورزشی مناطق روستایی شهرستان تنها ۳۵ سانتیمتر مربع بود.

وی افزود: با همت دولت سیزدهم و نگاه ویژه دولت مردمی به مناطق روستایی و کمتربرخوردار، علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی روستایی، توجه به مسائل ورزشی روستایی در اولویت فعالیت روستاهای شهرستان قرچک قرار گرفت و این امر منجر به احداث چندین زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با اجرای چندین طرح ورزشی، تعداد زمین‌های چمن مصنوعی روستایی قرچک از یک زمین، به ۵ فضا افزایش یافته است که این امر موجب شده تا روستائیان برای برخورداری از امکانات ورزشی، به شهرها عزیمت نکنند.

قیصرپناه گفت: زمین چمن مصنوعی روستای داودآباد مزین به نام شهید حسن ایرلو با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در دولت سیزدهم عملیاتی شده و مهرماه امسال به بهره برداری رسید و در اختیار جوانان و علاقمندان به ورزش قرار گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این مجموعه ورزشی قشلاق دوم شامل زمین والیبال و زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال اجرا شده و در اختیار علاقمندان به ورزش قرار گرفته است.

بخشدار قرچک خاطرنشان کرد: در روستای جی‌تو، عملیات اجداث مجموعه ورزشی شامل پیست دوچرخه سواری، والیبال و زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال در حال اجرا است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول همچنین از آغاز عملیات احداث زمین ورزشی روستای صالح‌آباد خبر داد و افزود: این طرح مهم ورزشی ظرف سه ماه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اجرا و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

قیصرپناه همچنین از تکمیل سالن ورزشی نیمه کاره روستای ولی‌آباد خبر داد و یادآور شد: این طرح مهم و تعویض کفپوش آن با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال انجام شده و در ایام الله دهه مبارک فجر در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

قرچک از ۱۰ روستا برخوردار است که ۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری آن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha