واشنگتن: ترکیه باید از یک پدافند هوایی قدرتمند برخوردار باشد

تهران- ایرنا- ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه آنکارا زمانیکه ما با آنها در حال مذاکره بر سر فروش سامانه‌های پاتریوت بودیم به سراغ سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه رفت، تاکید کرد: ترکیه باید از یک پدافند هوایی قدرتمند برخوردار باشد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، نولاند بدون توضیح در مورد اینکه هنوز چه مساله حل نشده‌ای میان واشنگتن و آنکارا وجود دارد، افزود: واشنگتن ابتدا باید یک مساله را با آنکارا حل و فصل کند و در صورت حل شدن این مساله، آمریکا حتی آماده است تا تحت شرایطی جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ را نیز در اختیار آنکارا قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دستیابی ترکیه به جنگنده‌های جدید اف-۱۶ و کیت‌های نوسازی جنگنده‌های قدیمی این کشور در اولویت واشنگتن قرار دارد، تاکید کرد: دولت آمریکا در حال تلاش برای متقاعد کردن نمایندگان کنگره این کشور برای موافقت با قرارداد فروش این جنگنده‌ها و کیت‌های نوسازی و نهایی کردن این قرارداد است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتر در نامه‌ای از کنگره آمریکا خواست تا با قرارداد فروش ۲۰ میلیارد دلاری جنگنده‌های اف-۱۶ لاکهید مارتین به ترکیه موافقت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha