بولتون: ترامپ برای رئیس جمهور شدن مناسب نیست

تهران- ایرنا- جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده در نسخه جدیدی از خاطرات خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مناسب احراز مجدد پست ریاست جمهوری این کشور نیست.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از رویترز، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده از ترامپ به عنوان مردی کاملاً منفعت‌طلب که دشمنان شخصی‌اش را مجازات اما با روسیه و چین مماشات می‌کند، به سختی انتقاد کرد.

بولتون که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در دوران ریاست ترامپ بر کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت کرد، وی را متهم کرد که فلسفه سیاسی یا چشم‌انداز سیاسی منسجمی ندارد.

وی هشدار داد که در صورت انتخاب مجدد ترامپ، وی می‌تواند اتحاد امنیتی ناتو را ترک کند، حمایت از اوکراین را با وجود تهاجم روسیه در سال ۲۰۲۲ محدود کن و چین را برای محاصره تایوان و به طور کلی تعقیب انزواگرایی تشویق کند.

بولتون در پیشگفتار جدید خاطرات خود با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، در تشریح ۱۷ ماهی که به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ گذراند، نوشت: ترامپ برای رئیس جمهور شدن مناسب نیست. اگر چهار سال اول وی بد بود، چهار سال دوم او بدتر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha