۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85371627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بورل: در عملیات نظامی علیه یمنی‌ها مشارکت نمی‌کنیم

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ، صرفا وظیفه اسکورت کشتی‌های تجاری را برعهده خواهد داشت و در عملیات نظامی علیه یمنی‌ها مشارکت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز چهارشنبه در آستانه نشست غیر رسمی وزاری دفاع اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بلژیک گفت: ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ صرفا وظیفه اسکورت کشتی های تجاری و برخورد با حملات حوثی‌ها را برعهده خواهد داشت. البته تمام کشورها مایل به مشارکت در این ماموریت نیستند ولی کسی هم مانع آنها نمی شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که این ماموریت تا ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) راه‌اندازی شود. وی ادامه داد که در این مدت «باید تصمیم بگیریم چه کشوری فرماندهی آن را برعهده می‌گیرد و مقر آن کجا خواهد بود.»

بورل افزود: نام این ماموریت اسپیدس خواهد بود که معنای آن محافظ است. هدف آن هم محافظت از کشتی‌ها و مقابله با حملات علیه آن‌هاست.

وی تاکید کرد: این ماموریت در هیچ اقدامی علیه نیروهای یمنی مشارکت نخواهد کرد و فقط جلوی حملات آن‌ها را می‌گیرد. این یک ماموریت مهم است.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

با این حال آمریکا و انگلیس در دو نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کرده و اقدامات خود را موفقیت آمیز ارزیابی کرده‌اند.

این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند. «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن هم چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه المسیره اظهار داشت:‌ هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه و توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha