۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85371730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: ارتش‌های چین و روسیه قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ می‌دهند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع جدید چین در یک تماس ویدئویی با سرگئی شویگو همتای روسی خود اعلام کرد که ارتش‌های دو کشور به طور قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ خواهند داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، طبق بیانیه وزارت دفاع چین دونگ جون امروز چهارشنبه در این تماس گفت که ارتش‌های مسکو و پکن روابط نظامی دو جانبه را بمنظور رسیدن به یک سطح عالی‌تر ارتقاء خواهند داد تا نقش بزرگتری در پاسداشت ثبات و امنیت جهانی ایفا کنند.

دونگ اضافه کرد که ارتش دو کشور قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ خواهند داد و به تقویت اعتماد راهبردی متقابل ادامه می‌دهند.

روابط نظامی نزدیک چین و روسیه به ویژه پس از جنگ اوکراین باعث نگرانی غرب بوده است. کشورهای غربی از جمله آمریکا بارها از چین خواسته اند که در جریان جنگ با اوکراین به روسیه کمک نکند.

ارتش‌های دو کشور در ماه ژوئیه (مرداد ماه) رزمایش‌های دریایی و هوایی در دریای ژاپن برگزار کردند. ماه گذشته میلادی کره‌جنوبی هنگام ورود هواپیماهای نظامی چین و روسیه به محدوده دفاع هوایی این کشور مجبور به بلند کردن جنگنده‌های خود شد.

یکی از عناصر حیاتی کار دونگ وزیر دفاع جدید چین تعامل با ارتش ایالات متحده برای کاهش خطر درگیری بر سر تایوان و دریای جنوبی چین است.

مذاکرات نظامی در سطح عالی بین چین و ایالات متحده پس از بیش از یک سال تعلیق به دلیل اختلاف بر سر تایوان، در ماه دسامبر (آذر/ دی) از سر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha