۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85372363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: جنگ بین دو فرمانده نظامی در سودان ۸ میلیون نفر را آواره کرده است

تهران-ایرنا- سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد تعداد افرادی که در اثر جنگ میان دو فرمانده نظامی رقیب در سودان آواره شده اند, حدود هشت میلیون نفر است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "تی آر تی" فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان که به اتیوپی سفر کرده است، وضعیت انسانی در سودان را "اسفبار و جدی" توصیف کرد.

گراندی در مصاحبه با خبرنگاران در آدیس آبابا گفت: درگیری از نظر شدت و تأثیر بر غیرنظامیان افزایش یافته است.

وی ادامه داد : از آوریل ۲۰۲۳، یعنی کمتر از یک سال پیش، هشت میلیون نفر از خانه های خود در سودان آواره شده اند و بیش از ۱.۵ میلیون نفر به شش کشور همسایه گریخته اند.

گراندی که قرار است از سودان دیدن کند، از حامیان مالی خواست تا حمایت از پناهجویان را افزایش دهند و هشدار داد که تنها ۴۰ درصد از بودجه لازمه برای کمک به مردم سودان تامین شده است.

به گزارش ایرنا, درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال محمد حمدان دقلو (معروف به حمیدتی)، بر سر قدرت آغاز شد و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها که در مناطق مختلف سودان اما بیشتر در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و تاکنون در این درگیری‌ها صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند همچنین صدها غیرنظامی کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند. یونیسف نیز اخیرا اعلام کرد که ۱۴ میلیون کودک سودانی نیازمند کمک انسانی فوری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha