پیام‌های تسلیت برای درگذشت خواننده «یار دبستانی من»/ تشییع جمعه ۱۳ بهمن

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد رودکی با تسلیت درگذشت «جمشید جم» خواننده کشورمان نوشت: جامعه هنری ما به سوگ هنرمندی نشست که مهم‌ترین اثرش، هم مولود انقلاب اسلامی بود و هم روایتی از ظلم‌ستیزی و استبدادستیزی به ثمر نشسته.

به گزارش ایرنا، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی امروز، پنجشنبه ۱۲ بهمن در پیامی نوشت: در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، جامعه هنری ما به سوگ هنرمندی نشست که مهم‌ترین اثرش، هم مولود انقلاب اسلامی بود و هم روایتی از ظلم‌ستیزی و استبدادستیزی به ثمر نشسته؛ اثری که «از دل برآمده» و «بر دل نشست».

وی افزود: سرود «یار دبستانی» با صدای زنده یاد جمشید جم، از ممتازترین آثار حماسی تاریخ معاصر ما است که با پیوند خوردن به چندین نسل و تبدیل شدن به خاطره جمعی، ماندگار شد.

پیام‌های تسلیت برای درگذشت خواننده «یار دبستانی من»
جمشید جم خواننده

صدایی گرم که با ترانه «یار دبستانی من» ماندگار است

علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صدا و سیما با انتشار پیامی درگذشت جم را تسلیت گفت و افزود: سخت است قلم زدن درباره فقدان هنرمندی از خانواده رادیو؛ صدایی گرم که با ترانه «یار دبستانی من» تا همیشه ماندگار و بر خاطر همگان حک شده‌ است. سردبیر و تهیه‌کننده توانای رادیو که قریب ۵۰ سال همراه این رسانه گرم بود و برنامه‌های فاخر و پرشنونده‌ای را تولید کرد.

وی اضافه کرد: ضایعه درگذشت پیشکسوت و دوست هنرمندم، تهیه‌کننده، گوینده و نویسنده خوش قلم، مرحوم استاد جمشید جم موجب اندوه و تأثر خاطر اهالی رادیو شد. اینجانب، فقدان اندوه‌بار استاد خوش قریحه، جمشید جم را به جامعه فرهنگی ایران به ویژه هنرمندان و همکاران و خانواده محترم آن مرحوم، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، رحمت و مغفرت الهی، و برای بازماندگان صبر و سلامت مسئلت دارم.

پیام‌های تسلیت برای درگذشت خواننده «یار دبستانی من»
جمشید جم خواننده

مهرداد توکلی، دبیر نخستین جشنواره ملی معروف نیز نوشت: با درگذشت مرحوم جم، جشنواره معروف از ظرفیت داوری ایشان و همچنین تولید بخش هایی از «آلبوم معروف» در راستای محورهای جشنواره به ویژه بازخوانی سرود یار دبستانی من به صورت کمپین (پویش) ملی و بین المللی محروم شد. جمشید جم با کادرسازی نیروهای ارزشی و صدای دلنشین خود در خدمت انقلاب اسلامی بود و خود را در عرصه موسیقی کشور جاودانه کرد. 

جمشید جم خواننده باسابقه و مطرح موسیقی کشور چهارشنبه شب -۱۱ بهمن ۱۴۰۲- در منزل خود درگذشت. «یار دبستانی من»، مهمترین کار این خواننده محسوب می‌شود.

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری مرحوم جمشید جم فردا، جمعه ۱۳ بهمن از ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha