راهبرد اقتصادی برای شاهراه ارتباطی؛ دولت با دست پر میهمان هرمزگانی‌ها شد

بندرعباس - ایرنا - نخستین روز دهه فجر امسال برای هرمزگانی‌ها متفاوت آغاز و میهمان مردم خونگرم جنوب ایران، با دست پُر در جمع آنان حاضر شد تا بعد از دیدار نخست در دی ماه ۱۴۰۰ این بار بهره برداری از هزار و ۳۴ پروژه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان را تقدیم مردم هرمزگان کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی صبح روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ وارد استان هرمزگان شد و در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس گفت: صدها پروژه نیمه‌تمام در هرمزگان تکمیل شده و دور نمی‌بینیم زمانی را که یک حرکت جهادی در این استان شکل گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه اقتصاد دریا، گردشگری و صنعتی دارد، افزود: دور نخست سفرهای استانی به برطرف کردن ضرورت‌های استان اختصاص داشت و امروز با تلاش همه، ‌گام‌های خوبی برداشته شده است.

آیت الله رئیسی توضیح داد: استان هرمزگان ظرفیت های زیادی دارد، ظرفیت های بسیاری از اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری، کشاورزی، صنعتی در این استان عملیاتی و اجرا شده است.

وی گفت: با توجه به نیازهایی که این استان دارد در دور اول سفرهای رییس جمهور ضرورت ها و رفع آنها مورد توجه قرار گرفت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ضمن به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح ها و کارهایی که در استان هرمزگان آغاز شده در زمان خودش که دور هم نیست مردم شاهد حرکت جهادی در استان خواهند بود.

جزئیات سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان هرمزگان و رهاوردهای این سفر استانی برای مردم خونگرم جنوب ایران در ادامه آمده است: 

۲۰:۱۱

رییس جمهور بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد

رییس جمهور در پایان سفر دور دوم استانی هیات دولت که طی ۲ روز به هرمزگان انجام شد، پس از حضور در شورای اداری این استان، دقایقی پیش بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

۱۹:۰۴

رییس جمهور: پیام دهه فجر انقلاب همدلی و امید آفرینی است

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در دومین دور سفر استانی خود به استان هرمزگان در جلسه شورای اداری این استان گفت: پیام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و پیام امام و شهیدان همدلی، وحدت و انسجام، کار و فعالیت و ساختن کشور است.

۱۸:۳۶

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: پوشش صحیح سفرهای استانی امیدآفرین است

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: پوشش صحیح سفرهای استانی رئیس جمهور و اقدامات انجام شده توسط دولت مردمی، موجب امیدآفرینی در جامعه است.

۱۸:۳۴

حدود ۱۶۰ مصوبه و بیش از «۱۵۵ هزار میلیارد ریال» رهاورد سفر آیت‌الله رئیسی به هرمزگان

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در جلسات کارشناسی حدود ۱۶۰ مصوبه برای دور دوم سفر منعقد کردیم که اعتبار این مصوبات بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال است که امکان افزایش آن وجود دارد و این به عنوان اعتبار مصوبات عمرانی سفر در دهه فجر تقدیم مردم هرمزگان خواهد شد.

۱۸:۲۸

سخنان رییس جمهور در جلسه شورای اداری هرمزگان

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در دومین دور سفر استانی خود به استان هرمزگان در جلسه شورای اداری این استان گفت: پیام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و پیام امام و شهیدان همدلی، وحدت و انسجام، کار و فعالیت و ساختن کشور است.

۱۸:۱۵

افتتاح همزمان ۵۰ سازه آبخیزداری و ۵۳ واحد گلخانه‌ای در هرمزگان

همزمان با دهه فجر و دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان، ۵۰ سازه آبخیزداری و ۵۳ واحد گلخانه‌ای با حضور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این استان افتتاح شد.

۱۷:۵۷

وزیر آموزش و پرورش: سرانه فضای آموزشی بشاگرد از کشور پیشی گرفته است

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی بشاگرد از کشور پیشی گرفته است، گفت: مساله و نیاز اصلی مردم این منطقه آب و سدسازی است که باید به آن توجه شود.

۱۷:۴۸

آیت الله رئیسی: انجام سفر دوم استانی منوط به تحقق مصوبات دور اول است/پیشرفت با اختلاف اتفاق نمی‌افتد

رئیس جمهور با بیان اینکه با ارزیابی میزان تحقق مصوبات سفر اول انجام می‌دهم، گفت: اگر میزان قابل قبولی از این مصوبات اجرا نشده باشد، سفر دوم استانی را انجام نمی‌دهم.

۱۷:۴۷

استاندار: پنج مشکل قدیمی هرمزگان در سفر رییس جمهور مطرح و بررسی شد

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: پنج مشکل قدیمی و مزمن استان در جریان سفر ۲روزه رییس جمهور و وزرا به هرمزگان مطرح و درباره آنها تصمیم گیری شد.

۱۷:۲۱

رییس سازمان انرژی اتمی: مشکلات زیرساختی سیریک در مصوبات سفر قرار می‌گیرد

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مسائل بهداشتی و درمانی و زیرساختی شهرستان سیریک بررسی و مقرر شده که این مسائل در مصوبات سفر قرار بگیرد.

۱۷:۱۰

تکلیف تصفیه پساب شهری بندرعباس پس از سال‌ها مشخص شد

تکلیف ساخت طرح تصفیه تکمیلی و شیرین‌سازی پساب شهری بندرعباس پس از سال‌ها با حضور متخصصان هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مشخص شد.

۱۵:۴۷

نخستین سامانه پرتویی آفت‌زدا در نخلستان‌های بندرعباس رونمایی شد

نخستین سامانه پرتویی آفت زدایی نخلستان و باغ های کشور به نام «آریو رینگ» امروز (جمعه) به مناسبت ایام‌الله دهه فجر توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون سازمان انرژی اتمی ایران در بندرعباس رونمایی شد.

۱۵:۱۱

آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد همزمان با سفر رئیس جمهور به هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در هرمزگان همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

۱۳:۵۵

پنج پروژه سازمان حفاظت محیط زیست در استان هرمزگان افتتاح شد

پنج پروژه سازمان حفاظت محیط زیست در استان هرمزگان به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر امروز (جمعه) توسط معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۱۳:۰۴

بهره‌برداری همزمان از چهار هزار کلاس درس کشور در بشاگرد

وزیر آموزش و پرورش که رییس جمهور را در سفر استانی هرمزگان همراهی می‌کند، در آیینی مدرسه شهید ذاکر جعفری شهر گوهران بشاگرد را به نمایندگی از حدود چهار هزار کلاس درس در قالب یک‌هزار مدرسه در سراسر کشور به صورت همزمان افتتاح کرد.

۱۲:۱۲

گزارش تصویری روز دوم سفر رئیس جمهور به هرمزگان را اینجا ببینید

۱۱:۵۶

پیام روشن رئیسی به دشمنان مردم ایران

رئیس‌جمهور پیام نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران را «ما می‌توانیم» مردم ایران و «هرگز نخواهید توانست» برای دشمنان دانست.

۱۱:۵۴

رئیسی: اگر کشوری بخواهد قلدری کند پاسخ محکمی خواهیم داد/آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود

رییس جمهور در دور دوم سفر استانی هرمزگان در جمع مردم میناب تاکید کرد: بارها گفته‌ایم که آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود؛ اما اگر کشوری یا نیروی ظالمی بخواهد قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران جواب او را محکم و مقتدارانه خواهد داد.

۱۱:۴۷

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه

رئیس جمهور در دومین روز حضور خود در استان هرمزگان امروز (جمعه) با حضور در منطقه یکم دریایی صاحب الزمان (عج) از نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس بازدید کرد.

۱۱:۲۳

میناب؛ محراب دل‌گویه‌های هرمزگانی‌ها با رییس‌جمهور

بی‌صبرانه انتظار می‌کشند و بی‌تابانه چشم به راه گشایش‌های تازه‌ هستند؛ قرار است با آمدن رییس دولت سیزدهم دیارشان رنگ و بوی رونق و تحول بگیرد؛ کاروان دولت سیزدهم امروز (جمعه ۱۳بهمن‌) به ایستگاه میناب در فاصله ۱۰۴کیلومتری بندرعباس رسیده است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید

۱۰:۵۸

رئیسی: پیشرفت‌های نظامی و علمی ما خیره کننده است/ دشمن توان اقدام علیه ما را ندارد+ فیلم

 رییس‌جمهور در روز دوم سفر استانی هرمزگان صبح جمعه از نمایشگاه نیروی دریایی سپاه دیدن کرد و با مرور دستاوردهای کشور در حوزه علمی، فناوری و نظامی گفت: این نمایشگاه و رویدادهایی مانند این، نماد شعار «ما می‌توانیم» است؛ امروز توان نظامی، علمی و فناوری جمهوری اسلامی آن چنان بالا و خیره کننده است که دشمن قادر به انجام کاری علیه ما نیست.

۱۰:۳۳

فیلم | بازدید رییس جمهور از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در روز دوم سفر به هرمزگان صبح امروز جمعه از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس بازدید کرد.

۱۰:۱۱

آغاز عملیات ساخت نخستین دهکده ورزشی دانش‌آموزی کشور در هرمزگان

عملیات ساخت نخستین دهکده ورزشی دانش‌آموزی کشور در هرمزگان امروز (جمعه) با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

۰۹:۵۱ 

آغاز اقدامات اجرایی تکمیل پُل خلیج فارس با دستور رئیس جمهور

رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه هرمزگان، موانع تکمیل پُل خلیج فارس، چگونگی جلوگیری از رسوب کالاها در بنادر استان، بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در هرمزگان و چرایی ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی در فاصله ۲ کیلومتری سواحل مکران را مورد بررسی قرار داد.

۰۸:۳۴

تصویب ۱۹میلیارد ریال برای آموزش‌وپرورش هرمزگان/اختصاص بودجه برای بچه‌های اتیسم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفر رئیس جمهور به هرمزگان گفت: در این سفر ۱۹ هزار میلیارد ریال بودجه برای مدرسه سازی و تکمیل زیرساخت‌های پرورشی و ورزشی به آموزش و پرورش هرمزگان اختصاص یافته است.

««خبرهای روز نخست سفر استانی»»

۲۰:۵۰

رییس جمهور دستور اجرایی شدن و تکمیل پل خلیج فارس را صادر کرد

رئیس‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: رییس جمهور دستور اجرایی شدن و تکمیل پل خلیج فارس را صادر کردند.

سپهر خلجی در شبکه ایکس نوشت: مقرر شد با مشارکت منطقه آزاد و سایر دستگاه‌ها منابع لازم برای اجرای طرح تأمین و پروژه اجرایی شود.

۲۰:۵۷

رئیس کل گمرک: خدمات در گمرکات مهم کشور شبانه‌روزی است

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی کشور، در گمرکات مهم کشور به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته به فعالان اقتصادی و ذینفعان خدمات و تسهیلات لازم ارائه می‌ شود.

۲۰:۵۳

با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

«آفتاب» مجهزترین مدرسه هرمزگان افتتاح شد

بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع آموزشی استان هرمزگان در دومین دور سفر رئیس جمهور به هرمزگان با حضور وزیر آموزش و پرورش و به همت شرکت پالایش نفت آفتاب افتتاح شد.

۲۰:۳۶

جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی با حضور رییس جمهور در هرمزگان برگزار شد

جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین با حضور رییس‌جمهور در هرمزگان برگزار شد.

رییس جمهور در آیین جشن اهدا ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین در استان هرمزگان با اشاره به اینکه دولت خود را در حوزه رفع مشکل مسکن مردم موظف می‌داند، افزود: از ۲۰ هزار واحد مسکونی که باید به مردم این استان تحویل می شد ۶ هزار واحد در گذشته میان مردم توزیع و ۱۴ هزار واحد مسکن نیز هم‌اینک تحویل می‌شود.

۲۰:۱۳

با حضور وزیر کشور؛

۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در جاسک از فیبر نوری بهره‌مند شدند

همزمان با دومین دور سفر استانی رییس جمهور به هرمزگان و با حضور وزیر کشور، بهره‌برداری از مرحله نخست نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در این استان، با بهره‌مندی ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در جاسک از فیبر نوری آغاز شد.

۱۹:۵۲

مدرسه «شهید جعفری» بشاگرد فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

فرماندار بشاگرد گفت: مدرسه شبانه‌روزی شهید ذاکر جعفری روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

۱۹:۴۳

سلاجقه: حق آلایندگی پارسیان را از پارس جنوبی می‌گیریم

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری و وصول حق آلایندگی شهرستان پارسیان از صنایع پارس جنوبی (عسلویه ) خبر داد.

علی سلاجقه روز پنجشنبه در آیین افتتاح اسکله شماره سه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان افزود: تعدادی از اهالی پارسیان با مشکلات حقوقی اراضی روبرو هستند که این موارد را پیگیری می کنیم و مشکلات عوارض آلایندگی این شهرستان نیز با انطباق ضریب آلایندگی قابل حل است.

۱۹:۳۰

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از دیدار مردم هرمزگان با رییس دولت سیزدهم

مشروح گزارش را اینجا بخوانید

۱۹:۲۰

عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ فولاد در هرمزگان آغاز شد

نخستین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان امروز (پنجشنبه)، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان آغاز شد.

۱۹:۱۴

وزیر صمت: عملکرد فولاد هرمزگان موجب افتخار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عملکرد فولاد هرمزگان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، حرکت به سمت تولید فولاد سبز و بهره‌وری، افتخارآفرین است.

عباس علی آبادی  افزود: مهم‌ترین شاخص ها برای توسعه صنایع افزایش بهره‌وری است و اگر امروز در فولاد هرمزگان از تولید فولاد سبز صحبت می‌کنیم ارزش آن به شاخص بهره‌وری است به گونه‌ای که برای تحقق آن از هیدروژنی استفاده می‌شود که هدر می‌رفته و این رویکرد افتخارآمیز است.

۱۹:۱۰

با حضور وزیر بهداشت؛ مرکز خدمات جامع سلامت شهری بستک به بهره‌برداری رسید

مرکز خدمات جامع سلامت شهری و پایگاه سلامت غیر ضمیمه شهری شهرستان بستک استان هرمزگان امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۱۹:۰۹

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد+فیلم 

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

۱۸:۴۷

وزیر اقتصاد: ۳۶ همت اموال تملیکی در کشور تعیین تکلیف شد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تعیین تکلیف اموال تملیکی از ابتدای سال جاری تا کنون رشد ۱۱۰ درصدی به ارزش ۳۶ همت داشته است، گفت: بالاترین رکورد فروش تاریخ اموال تملیکی خرده‌فروشی، از طریق سامانه رقم خورده است.

۱۸:۲۵

بارانداز شرکت صادرات و واردات بندرعباس به بهره برداری رسید

بندرعباس - ایرنا - شرکت بارانداز صادرات و واردات به نمایندگی از ۴۸ واحد تولیدی صنایع تبدیلی غذایی با حضور وزیر جهادکشاورزی به بهره برداری رسید.

۱۸:۱۳

هرمزگان نیازمند دستور ویژه رییس جمهور در حل معضل آب است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه اولویت اول این استان آب و سلامت است، گفت: از رییس جمهور می‌خواهیم مشکل آب و کمبودهای درمانی و بهداشتی این منطقه را در دستور ویژه قرار دهند.

۱۷:۱۲

رئیس جمهور: جزایر سه‌گانه جزء جدایی ناپذیر ایران هستند/حضور بیگانگان در منطقه تهدید است

رییس جمهور با بیان اینکه جزایر سه‌گانه جزو جداناپذیر جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس می دانند حضور ایران در منطقه امنیت ساز است و وجود آمریکایی‌ها و بیگانگان امنیت این حوزه را تهدید می کند.

۱۶:۴۹ 

وزیر آموزش و پرورش: سال آینده ۷۲ هزار معلم استخدام می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب و خدمات دولت سیزدهم دورترین و سخت‌گذرترین مناطق کشور معلم دارد، گفت: سال آینده ۷۲ هزار معلم استخدام می شوند.

۱۶:۳۰

رییس سازمان انرژی اتمی: متخصصان داخلی، نیروگاه هسته‌ای سیریک را می‌سازند

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه نیروگاه هسته‌ای سیریک توسط متخصصان ایرانی ساخته می‌شود، گفت: این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری، در سند راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای در افق ۱۴۲۰ مورد توجه قرار گرفته است.

محمد اسلامی اظهارکرد: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های اتمی «ایران هرمز» با ظرفیت ۵ هزار مگاوات (۴ نیروگاه ۱۲۵۰ مگاواتی) در شهرستان سیریک و در راستای اجرای طرح توسعه سواحل مکران بودیم. 

۱۶:۲۶

۱۵۶ روستا و پنج شهر هرمزگان با حضور وزیر نیرو آبرسانی شد

همزمان با سفر رییس جمهور به استان و دهه مبارک فجر، با بهره‌برداری از ۷۲ پروژه آب و فاضلاب، ۱۵۶ روستا و پنج شهر این استان با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو آبرسانی شد.

۱۶:۲۱

۱۰ پروژه آبرسانی با هدف رفع تنش آبی در استان هرمزگان افتتاح شد

۱۰ پروژه مهم آبی با هدف رفع تنش و مشکلات موجود حوزه‌ احداث سدها، تامین و انتقال آب، ایمن سازی رودخانه‌ها و تغذیه مصنوعی دشت‌ها روز پنجشنبه در نخستین روز دهه فجر و همزمان با سفر رییس جمهور به استان هرمزگان با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

۱۶:۰۹

وزیر تعاون بر تسریع روند اجرای طرح‌های فولادی و نفتی در هرمزگان تاکید کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از شرکت پالایش نفت بندرعباس و صبا فولاد خلیج‌فارس بر تسهیل و توسعه روند اجرای این پروژه های مهم نفتی و فولادی تاکید کرد.

۱۶:۰۸

قرار بارانی هرمزگانی‌ها با رئیس‌جمهور؛ زیر پرچمی بر فراز خلیج فارس

کیلومترها راه آمده تا نامه‌اش را به دست رییس‌جمهور برساند، به امید اینکه این دیدار فرصتی برای رسیدگی به درخواستِ شاغل شدنش باشد و بتواند خانه‌دار شود و دیگری برای قدردانی از حل مشکلی ۴۰ ساله، زیر پرچم آمده است، بلوار ساحلی بندرعباس زیر پرچم، امروز (پنجشنبه۱۲بهمن‌ماه) میعادگاه ملاقات هرمزگانی ها با آیت‌الله سیدابراهیم رییسی است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید

۱۵:۵۶

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز در سیریک آغاز شد

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز با دستور رئیس جمهور و حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد.

با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

۱۵:۳۰

وزیر آموزش و پرورش: ۲۰۰ هزار معلم به نظام تعلیم و تربیت کشور اضافه خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوره خدمت دولت سیزدهم، نزدیک به ۲۰۰ هزار معلم به نظام تعلیم و تربیت اضافه خواهد شد که بخشی از آن در ۲ سال گذشته محقق شده و بخشی دیگر نیز با برگزاری آزمون استخدامی جدید افزوده می‌شود.

رضا مراد صحرایی افزود: یک‌هزار پروژه آموزشی در کشور افتتاح خواهد شد که ۲۰۰ طرح آموزشی در قالب ۸۰۰ کلاس درس آن در استان هرمزگان است و این نشان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به این خطه از کشور بوده که پیش از این مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود.

۱۴:۴۳

فیلم| روزی مهم در صنعت برق هسته‌ای ایران/ آغاز احداث نیروگاه اتمی سیریک

۱۳:۲۵

وزیر راه و شهرسازی: سه هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت سه هزار کیلومتر راه روستایی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در کشور احداث شده است.

مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۹۸ طرح راهداری و راه روستایی در استان هرمزگان، با اشاره به بهره‌برداری همزمان از حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال پروژه حوزه راهداری، بیان کرد: اجرای ۳۱ هزار کیلومتر روکش آسفالت باتوجه به محدودیت‌های مالی و منابع محدود در این استان اتفاق بسیار خوبی است.

۱۳:۱۲

فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب به بهره‌برداری رسید

فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب با ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز، در دومین سفر رئیس جمهور به هرمزگان و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه پالایشگاهی در راستای توسعه و ارتقای جایگاه خود همیشه در تلاش بوده است، به همین منظور در یکی از طرح های توسعه ای خود اقدام به طراحی و ساخت برج تقطیر اتمسفریک به ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز انواع هیدروکربن با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال کرده است.

۱۲:۵۶

وزیر بهداشت چشم دختر هرمزگانی را در اورژانس بیمارستان مداوا کرد

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی با حضور سرزده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، چشم یک دختر بستری در اورژانس این مرکز درمانی را مداوا کرد.

دکتر بهرام عین اللهی، ضمن بررسی روند ارائه خدمات در این بیمارستان و گفت و گو با کارکنان و دلجویی از بیماران، یک بیمار دختر را که به دلیل ریخته شدن چسب در داخل چشم به اورژانس مراجعه کرده بود، تحت عمل سرپایی قرار داد و مداوا کرد.

۱۲:۳۶

رئیس جمهور: افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی حوزه انرژی، گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور است

رییس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی جلوه‌هایی از یک گام بزرگ در جهت استقلال اقتصادی است، گفت: حدود ۱۲۸ پروژه از مجموع این ۱۵۷ پروژه صنعتی حوزه انرژی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی هستند که در استان هرمزگان فعال می‌شوند.  

سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۵۷ طرح صنعتی در بندرعباس افزود: از این  تعداد پروژه‌ای که افتتاح می شود ۱۲۸ کارخانه اقتصادی و صنعتی در استان هرمزگان است که جا داشت در سفر به این استان به عنوان خادم ملت به تک تک این پروژه ها سر بزنم.

۱۲:۲۲

بذرپاش: احداث شهر مَکُران مرکزی با ظرفیت ۳۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث شهر مَکُران مرکزی با ظرفیت ۳۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار است گفت: عملیات اجرایی فاز نخست این شهر ساحلی جدید با ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان آغاز می‌شود.

مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز اول احداث ۲ شهر جدید در هرمزگان اظهار کرد: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان عملیات اجرایی فاز اول ۲ شهر جدید در هرمزگان آغاز شد.

۱۱:۴۷

۱۲ هزار مجوز صیادی در منطقه هرمزگان صادر شده است

رییس جمهور گفت: ۱۲ هزار مجوز برای صیادان در منطقه صادر و این سبب شده آرامش به خانواده های صیادان بازگرد، البته امیدوارم موضوع صیادی بیش از پیش رونق بگیرد.

سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی با تاکید بر اینکه بخش شیلات در وزارت جهاد باید مسائل مربوط به صیادان را دنبال کند، افزود: خدمات صیادی صدور مجوز یکی از اقداماتی است که انجام شده، حتما خدمت رسانی به صیادان باید انجام شود، از مردم کمک بگیرید خیلی از گره ها توسط مردم باز می شود.

۱۱:۳۱

عملیات اجرایی ۲ شهر جدید ساحلی در هرمزگان آغاز شد

عملیات اجرایی فاز نخست ۲ شهر جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکُران مرکزی به ظرفیت ۱۰هزار واحد روز پنجشنبه، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان در بندرعباس آغاز شد.

۱۱:۲۹

فیلم| خوش‌آمدگویی به آیت‌الله رئیسی به سبک صیادان هرمزگانی

۱۱:۰۲

احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل به کانال هفت هزار واحد رسید/استقلال سیاسی به تنهایی کافی نیست

رئیس جمهور گفت: احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل کشور به کانال هفت هزار واحد رسیده است و این روند ادامه خواهد یافت.

آیت‌الله سیدابراهیم در آیین جشن احیا ۶۱۰ واحد راکد تولید و صنعتی استان هرمزگان اظهار داشت: به هر میزان کارخانه های نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردد، سود خالص برای کشور به شمار می رود.

۱۰:۵۵

بهره‌برداری و کلنگ‌زنیِ ۷۴ طرح همزمان با دهه فجر در بندر خمیر

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان، ۷۴ طرح عمرانی در بندرخمیر افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

۰۹:۴۴ 

گزارش تصویری سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان را اینجا ببینید

۰۹:۳۲

رئیس جمهور: صدها پروژه نیمه تمام برای استان هرمزگان عملیاتی شده است

رئیس جمهور در بدو ورود به بندرعباس گفت: با توجه به نیازهایی که این استان دارد در دور اول سفرهای رییس جمهور ضرورت ها و رفع آنها مورد توجه قرار گرفت.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: ضمن به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح ها و کارهایی که در استان هرمزگان آغاز شده در زمان خودش که دور هم نیست مردم شاهد حرکت جهادی در استان خواهند بود.

راهبرد اقتصادی برای شاهراه ارتباطی؛ دولت با دست پُر میهمان هرمزگانی‌ها شد

۰۹:۰۱

رئیس جمهور وارد استان هرمزگان شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در دور دوم سفرهای استانی و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد و مورد استقبال، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه اهل سنت، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان از جمله برنامه های دومین سفر استانی رییس جمهور به دروازه پیشرفت ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha