۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85372698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گلباران جایگاه سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا (س)

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85372698
گلباران جایگاه سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا (س)

شهرری - ایرنا - جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در سخنرانی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در بهشت زهرا (س) امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و آغاز جشن‌های دهه فجر گلباران شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردم، استاندار تهران، سایر مسئولان و خانوده های معظم شهدا برگزار شد حاضران ضمن گلباران قطعه ۱۷ بهشت زهرا(س) به عنوان جایگاه جلوس امام راحل، آغاز چهل و پنجمین دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با سردادن شعار الله اکبر و گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند.

انقلاب اسلامی با رویکرد انسان سازی به سمت تمدن سازی در حال حرکت است

استاندار تهران تهران در این آیین گفت: امام راحل که فقط با نیت خدمت به مردم و احیای دین و ترویج فرهنگ اسلامی به کشور آمدند و بعد از سال ها دوری از وطن برای ادای دین برای حفظ اسلام و اشاعه اسلام و ایجاد الگوی بی نظیری تحت عنوان جمهوری اسلامی به وطن رجعت کردند.

علیرضا فخاری افزود: امام سال‌های سال تلاش کردند تا امت اسلام تغییری در ماهیت و هویت ادامه حیات خود پیدا کند این ویژگی ها باعث شد تا زمینه بستر یک انقلاب بزرگ و در خور توجه و شأن به عنوان انقلاب اسلامی شکل بگیرد و امروز ما در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و تحت عنوان دهه فجر انقلاب اسلامی یافته های نظام جمهوری اسلامی را مرور می کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: آنچه که به اراده امت و امام امت توأمان شکل گرفت در دنیا بی نظیر است، اراده‌ای که برخوردار از الهام الهی بود و در جهت تلاش سیاسی مردم به عنوان رکن دوم شکل گیری آن حائز اهمیت است که در اراده تبدیل به یک حاکمیت بی نظیری تحت عنوان جمهوری اسلامی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نگاه انقلاب اسلامی به جامعه بشری و ترویج فرهنگ انسانی و انسانی شدن فراتر از مرزها و فراتر از نژادها و گویش ها و فرهنگ هاست این ویژکی بزرگ را امام خلق کرد.

وی افزود: آن چه که موجب تمدن سازی است از انسان سازی شکل می‌گیرد و انقلاب اسلامی با رویکرد انسان سازی به سمت تمدن سازی در حال حرکت و این نقطه برکتی است که همه عالم به آن اذعان دارند؛ اگر امروز ما دارای عزتی هستیم نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان این الهام گرفته از آن نگاه بلند امامین انقلاب است که تواسته ملت ایران را به عنوان یک ملت پیشرو، روبه رشد و توسعه و تمدن معرفی کنند.

استاندار تهران یادآور شد: امروز اگر ما در معرض تهدیدهای گوناگونی هستیم که به سرکردگی آمریکای جنایتکار که از هیچ فرصتی دریغ نمی‌کنند، نشانگر رشد، عظمت و توسعه آن است. بنابراین همه آنچه که ما امروز می‌بینیم دنیای استکبار در تلاش است تا جایگاه و موقعیت راهبردی و آینده نگر ما را مسدود کند نشان از این دارد که ما با ملتی مواجهیم که زنده و پویا و روبه حرکت و روبه رشد است.

پیش از این مراسم آیین گرامداشت آغاز دهه مبارک فجر با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در حرم مطهر امام راحل روز پنجشنبه ۱۲ بهمن برگزار شد.

حاضران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی با سردادن ندای الله اکبر آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و با امام راحل عهدی دوباره بستند.

پس از ۱۵ سال دوری از وطن، ساعت ۹:۲۷ صبح پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، امام خمینی (ره) به آغوش میهن برگشت.

امام خمینی (ره) بعد از ۱۵ سال تبعید ظالمانه دیکتاتور پهلوی در یوم الله ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به میهن اسلامی بازگشت و بلافاصله پس از استقبال تاریخی ملت ایران به سمت بهشت زهرا (س) حرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha