پاسخ قاطع رئیس‌جمهور به تهدیدهای دشمن در پایتخت اقتصادی ایران

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور پیام نمایشگاه نیروی دریایی سپاه پاسداران را «ما می‌توانیم» برای مردم ایران و «هرگز نخواهید توانست» برای دشمنان دانست و گفت: بارها گفته‌ایم که آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود؛ اما اگر کشوری یا نیروی ظالمی بخواهد قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران جواب او را محکم و مقتدارانه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز جمعه سیزدهم بهمن در دومین روز سفر استانی به هرمزگان برای سرکشی استان و بررسی مسائل و مشکلات مردم و افتتاح طرح‌ها به بازدید صبحگاهی از نمایشگاه نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران رفت و از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های فنآورانه و دانش‌بنیان نیروی دریای سپاه از جمله شناورهای تندرو و موشک‌انداز نسل جدید نیروی دریایی سپاه، موشک‌های دریایی با بردهای بیش از ۷۵۰ کیلومتر، پهپادهای دریایی برد بلند موشک‌انداز، بمب‌افکن، شناسایی و انهدامی، سامانه‌های راداری و جنگ الکترونیک و زیر سطحی‌های هوشمند و مدیریت‌پذیر از راه دور بازدید کرد.

رئیس‌جمهور پس از الحاق شناور پیشرفته و تمام ایرانی شهید سلیمانی و شناور شهید ابومهدی المهندس، پیام این نمایشگاه را برای مردم ایران را «ما می‌توانیم» و برای دشمن «هرگز نخواهید توانست» دانست و گفت: دشمن هر کاری علیه کشور ما از دستش بربیاید انجام می‌دهد اما امروز دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد؛ چون می‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری برای کشور ایجاد شده است.

۲ پیام آیت‌الله رئیسی به مردم ایران و دشمنانش

رئیسی: آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود/اگر کشوری قلدری کند پاسخ محکمی به او خواهیم داد

آیت الله رئیسی سپس در اجتماع پرشور مردم میناب، گفت: بارها گفته‌ایم که آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود؛ اما اگر کشوری یا نیروی ظالمی بخواهد قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران جواب او را محکم و مقتدارانه خواهد داد.

رئیس‌جمهور افزود: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، بلکه قدرت ما امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا کنند، ابزار نظامی بخشی از توان نظامی ماست و اساس قدرت این نظام نیروی برتر ایمان است.

وی یادآور شد: در گذشته هرگاه می‌خواستند با ایران اسلامی سخن بگویند، مانند دیگر کشورها با زبان تهدید صحبت می‌کردند و می‌گفتند گزینه نظامی روی میز است، اکنون دیگر این حرف‌ها شنیده نمی‌شود، حتی می‌گویند قصد هیچ درگیری با جمهوری اسلامی ایران را نداریم.

رییس جمهور ادامه داد: این قدرت مردم متدین همیشه در صحنه و قدرت نیروهای حماسه ساز و نیروهای مسلح  کشور است؛  اگر کشوری بخواهد قلدری بکند جمهوری اسلامی جواب محکم و پشیمان کننده ای خواهد داد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: در گذشته با ایران اسلامی با زبان زور و تهدید سخن می‌گفتند و اعلام می‌کردند که گزینه نظامی هم روی میز است؛ ‌ اما امروز دیگر خبری از این حرف‌ها نمی‌شنویم.

وی ادامه داد: ابزار نظامی تنها یک بخش از توان نظامی ایران است، آنچه که این قدرت را شکل می‌دهد قدرت ایمان و ایستادگی برابر دشمن است. همان نسخه‌ای که امروز در غزه می‌بینیم، مگر غزه نیروی هوایی، دریایی و تجهیزات کافی در نیروی زمینی دارد، نیروی مقاومت آنچه دارد قدرت ایمان است.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز در غزه قدرت ایمان مقابل قدرت‌های متجاوز به پیروزی رسید. شاهدیم که پس از ۱۱۰ روز، پیروز میدان نبرد، مردم غزه و شکست‌خورده این میدان رژیم صهیونیستی و حامیان او است.

وی تاکید کرد: امروز دشمن نمی‌خواهد ما رشد اقتصادی داشته باشیم؛ اما ما تصمیم گرفته‌ایم هم رشد تولید و هم رشد اقتصادی داشته باشیم. شاید نیمی از تولید ناخالص ملی بسیاری از کشورها که با دریا ارتباط دارند از طریق دریا تامین می‌شود؛ اما کشور ما علیرغم داشتن سواحل گسترده، بهره‌وری پایینی دارد که با تلاش دولت و مردم باید بهبود یابد.

رئیسی: توجه به عدالت در توزیع امکانات بسیار مهم است

رئیس‌جمهور در ادامه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان پیام دهه فجر و امام(ره) و شهدا را وحدت، همدلی، کار و فعالیت برای ساختن کشور و امیدآفرینی برای مردم به ویژه در میان نسل جوان عنوان کرد و افزود: نباید حل مسائل زمان‌بر و طولانی شود چرا که موجب ناامیدی مردم خواهد شد و اساساً حفظ سرمایه اجتماعی در گرو امیدافزایی در جامعه با کار و تلاش مستمر است و این هدف به صرف سخنرانی کردن محقق نخواهد شد.

آیت‌الله رئیسی رعایت عدالت را در توزیع امکانات دانست و گفت: ما هم باید خودمان عادل باشیم و هم در رفتار شخصی عدالت را رعایت کنیم. باید عادلانه بیاندیشیم و عادلانه عمل کنیم، ممکن است اجرای عدالت عده اندکی را ناراحت و عصبانی کند، اما توصیه امیرالمومنین به ما این است که عدالت را اجرا کنیم، ولو آنکه عده معدودی از آن گریزان باشند ولی به خواست عامه مردم عمل شود و عموم مردم به خواست‌شان برسند؛ نکته محوری ایجاد امید و افزایش سرمایه اجتماعی است.

بعد از این نشست رییس جمهور به سفر دو روزه‌اش به استان هرمزگان پایان داد و بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

تکمیل کرویدور نوار ساحلی جنوب کشور، اجرای پروژه های مختلف آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، تکمیل پروژه های ریلی، آبرسانی به روستاها و مجتمع های روستایی، تکمیل سدهای مختلف، تکمیل پل خلیج فارس، اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح های حوزه آموزش و پرورش از مهمترین مصوبات دور دوم سفرهای استانی به استان هرمزگان است.

حدود ۱۶۰ مصوبه و بیش از «۱۵۵ هزار میلیارد ریال» رهاورد سفر آیت‌الله رئیسی به هرمزگان است.

شرکت ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، اعلام آمادگی کردند که پس از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان مجموعا ۱۸۱ طرح را به ارزش بیش از پنج و نیم همت در حوزه های، نفت و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری اجرایی کنند که ۳۷ بنگاه خصوصی، دولتی، سازمان ها، شرکت ها برای این کار اعلام آمادگی کردند که جدول توزیع عدد و رقم ها مشخص شده است.

همچنین رفت و آمد خودروهای سواری و خدمات عمومی دارای پلاک منطقه آزاد کیش و قشم در سطح استان هرمزگان و اختصاص ۳۰ درصدی ظرفیت تولید آب شیرین کن های انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به روستاهای دارای تنش آبی از دیگر مصوبات این سفر است.

در مجموع سفرهای اول استانی و در حوزه عمرانی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به استان هرمزگان پرداخت شده که از این جهت این استان جزو برترین های تامین اعتبار شده است.

همچنین در کنار این بودجه عمرانی، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال هم تسهیلات مصوب سفر پرداخت شده است، ۱۰۰ درصد تعهدات اقتصادی در حوزه تسهیلات محقق شده است و ۲۶۰ هزار میلیارد ریال در مجموع منابع وارد استان هرمزگان شده است.

تکمیل بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس، افتتاح ۲۰۰ مدرسه، بهره‌برداری از مرحله اول تصفیه خانه شهرستان میناب و بشاگرد، تکمیل خطوط فرعی و تاسیسات مجتمع های آبرسانی و سدها از جمله طرح های بهره‌برداری شده توسط دولت در این سفر بود.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب‌های خلیج فارس و دریای عمان در حدود ۴ درصد مساحت و ۱.۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha