۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85373601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مردم خواف در دولت سیزدهم از مراکز مشاوره بهزیستی بهره‌مند شدند

خواف-ایرنا- رییس اداره بهزیستی خواف گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره بهزیستی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در این شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی است.

سید مهدی متولی روز جمعه به مناسبت دهه فجر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دهه فجر سال ۱۴۰۰ تاکنون سه مرکز مشاوره بهزیستی در شهرستان خواف تاسیس شده است که از 10 سال گذشته هیچ مرکز مشاوره ای در این شهرستان فعالیت نداشت و به دلیل این معضل بسیاری از افراد برای گرفتن خدمات تخصصی به شهرهای مجاور مراجعه می کردند.

وی ادامه داد: ۲ مرکز مشاوره بهزیستی هم سال آینده در خواف راه اندازی می شوند و با نیازسنجی ها و بررسی های صورت گرفته این شهرستان ظرفیت برخورداری از هفت مرکز مشاوره بهزیستی را دارد.

رییس اداره بهزیستی خواف گفت: راه اندازی مراکز مشاوره بهزیستی یکی از نیازها این شهرستان به دلیل دارا بودن جمعیت مهاجرپذیر و افزایش آسیب های اجتماعی بوده است.

وی بیان کرد: بهزیستی به عنوان نهادی تخصصی در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت روان در جامعه وظیفه خطیری را بر عهده دارد که این نقش از طریق واگذاری خدمات به بخش خصوصی در قالب مراکز و موسسات برون سپاری شده است.
متولی ادامه داد: یکی از دیگر از خدمات مهم سازمان بهزیستی، خدمات مشاوره غیر حضوری است که خط تلفن ۱۴۸۰ در این زمینه برای افرادی که به نوعی قادر به حضور در مراکز مشاوره نیستند یا تمایلی برای این موضوع ندارند، خدمات ارائه می دهد.
وی گفت: ایجاد مراکز مشاوره در واقع یک سرمایه گذاری برای افرادی است که در طول زندگی مشترک و ناملایمات زندگی سرمایه عاطفی خود را از دست داده اند و مشاوران و مددکاران این مراکز با دانش و تجربه خود برای بهبود کیفیت زندگی این افراد تلاش می کنند.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha