۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85373613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امامان جمعه شهرهای استان تهران بر برگزاری باشکوه جشنهای انقلاب تاکید کردند

تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرهای استان تهران باتاکید بر برگزاری باشکوه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر، برپایی این مراسم را زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روز قلمداد کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه پردیس گفت: حضور پر شور و پر رنگ مردم در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت بیشتر ملت ایران را در انتخابات به همراه دارد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده توسط مسئولان بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، مذهبی، ورزشی و خدماتی در ایام الله دهه فجر در این شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور پر رنگ جوانان در مراسم اعتکاف، توضیح داد: امسال نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از هفت هزار مسجد سراسر کشور معتکف شدند و از این جمعیت یک میلیون نفری، حدود ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان و ۵۰ درصدشان، دانش‌آموز هستند یعنی کسانی‌که از نیمه دهه ۸۰ به بعد متولد شده‌اند و همین حکایت از جذابیت مسجد و آیین‌های دینی معنوی برای این نسل آینده‌ساز دارد.

وی ضمن گرامیداشت ۱۴ بهمن روز ملی فناوری فضایی توضیح داد: واکنش غرب به پیشرفت های خیره کنند ایران در هوا و فضا تحیر و عصبانیت است.

امام جمعه پردیس خاطرنشان کرد: قرار گرفتن سه ماهواره ایرانی «ماهواره‌بر بومی سیمرغ» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین و ماهواره «مهدا» و نانو ماهواره‌های «کیهان ۲» و «هاتف ۱» در مدار تنها در مدت ۲ هفته بر تحیر دشمنان افزود.

خطیب جمعه پردیس اضافه کرد: بنا برمنویات مقام معظم رهبری ارسال چهار ماهواره در ۲ هفته، استقلال سیاسی ، پیشرفت خیره کننده در همه زمینه ها و وارد شدن به ایستگاه فضایی و هسته ای نشانی از این بود که می توان بدون اتکا بر قدرت های جهانی کشوری مستقل بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به مناسبت دهه مبارک فجر میز خدمت مسئولان پس از برگزاری نماز جمعه برگزار شد و پاسخگوی نمازگزاران و مراجعان بودند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام جمعه موقت ورامین: استقلال سیاسی گوهر وجود انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت ورامین گفت: دهه مبارک فجر، زمان مناسب تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای نظام است و قطعا استقلال سیاسی به عنوان گوهر وجود انقلاب، مهمترین دستاورد این نظام الهی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین قدوسی نژاددر خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین که در مصلای صاحب الزمان(عج) اقامه شد اظهار داشت: تبیین شخصیت امام راحل (ره) و دستاوردهای انقلاب یکی از ضروریات ایام الله دهه مبارک فجر است و مردم باید بدانند که به واسطه این انقلاب، استقلال سیاسی کشور به ارمغان آورده شد.

وی افزود: برخی خود را طلبکار انقلاب می‌دانند در حالی که ما بدهکاری این انقلاب الهی هستیم چرا عزت، استقلال و آزادی خود را مدیون آن هستیم، عده‌ای که برای انقلاب کار کردند و اکنون خود را طلبکار نظام می‌دانند، باید بدانند، هر چه تلاش کنند باز هم بدهکار انقلاب هستند.

خطیب جمعه ورامین با تبریک فرارسیدن عید مبعث و روز نزول قرآن گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران ریشه قرآنی دارد و مشروعیت خود را از قرآن گرفته است لذا جوانان و خانواده‌ها باید به قرآن توجه بیشتری داشته باشند.

قدوسی‌نژاد با تقدیر از تلاش های مسئولان در رفع مشکلات مردم تاکید کرد: مبارزه قانونی با تخلفات ساختمانی و توجه به سالم نگهداشتن فضای پارک‌ها برای استفاده مردم از مسائلی است که آرامش را در جامعه حاکم می‌کند.

وی همچنین به مقاومت مردم غزه در برابر هجمه‌های رژیم کودک کش اسرائیل اشاره و خاطرنشان کرد: مردم غزه ۱۱۸ روز مقاومت را پشت سر می‌گذارند و بیش از ۲۷ هزار شهید و ۶۶ هزار مجروح تقدیم اسلام کرده‌اند تا دشمنان اسلام به خواسته خود نرسند.

امام جمعه قرچک:بینش انقلابی مردم ایران توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: بینش انقلابی مردم ایران اسلامی با وجود چهار دهه تحریم و فشار اقتصادی باعث شده تا تمامی توطئه دشمنان خنثی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه قرچک اظهار داشت: ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سه اصل بینش انقلابی،حرکت جهادی و موضع مقاومت محکم و استوار بنا شده و تمامی مدایران کشور باید ویژگی را در خود تقویت کنند.

وی افزود: امروز بینش ملت ما انقلابی است و روحیه جهادی و موضع مقاومت مردم ایران اسلامی باعث شده تا تمامی توطئه های دشمنان خنثی شود.

خطیب جمعه قرچک تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به مسئولانی نیاز دارد که برای حل مشکلات به بیگانه چشم نداشته باشند بلکه به مسائلی از جمله اقتصاد مقاومتی ایمان داشته و کمبودها و تحریم ها را فرصتی برای توجه به نیروهای انقلابی و ولایی بدانند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش دارند تا اهداف انقلاب اسلامی را تغییر دهند ولی این مقاومت مردم ایران بود که باعث شد امروز در صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی به درجه‌ای برسیم که قویترین دشمنان هم جرأت مقابله با ایران را به خود راه ندهند.

وی هدف استکبار جهانی را تعطیل کردن عقل و اراده نسل جوان دانست و افزود: استکبار جهانی به گونه‌ای پیش می‌رود تا جوانان کشور ما را در ورطه پوچ‌گرایی غرق کند تا مانع رشد کشور شوند.

امام جمعه قرچک با اشاره به هدف دشمن در سیاه‌نمایی اوضاع کشور یادآور شد: عده‌ای با تظاهر به انقلابی‌گری قصد و نیت تضعیف نیروهای ارزشی، اقدام به تهمت و دروغ‌پراکنی می‌کنند در حالی که شاهدیم فرستادن سه ماهواره درفاصله یک هفته به فضا، غرب را مات و مبهوت خود کرده است.

امام جمعه شهرستان شهریار: انتخابات قدرت و امنیت و بازدارندگی برای نظام جمهوری اسلامی تولید می کند

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار گفت : عصبانیت دشمنان از پیشرفت‌های جوانان در کشور و حضور و حمایت مردم ایران از انقلاب اسلامی است .

وی افزود: مردم در لسان امامین انقلاب جایگاه ویژه ای دارند، امام خمینی ره می فرمایند ما باید اقامه عدل کنیم عذر نیست که ما قوه نداریم این ملت قوه ماست، این ملتی بود که با مشت جلوی تانک و توپ را گرفت و کشته هم داد.

امام جمعه شهرستان شهریار ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند بار اصلی برپایی حکومت عدل بر عهده مردم است، حکومت در خدمت مردم و با مردم تعریف می شود.

وی گفت : دشمن در انتخابات پیش رو تلاش می کند هم حضور مردم کم رنگ باشد و هم افرادی را که احساس می کنند با اینها هم سو و هم فکر هستند انتخاب شوند.

حسینی نوری با بیان اینکه دشمن اصرار دارد سه گروه وارد مجلس خبرگان شوند تصریح کرد : اول افراد تشکیلاتی مرتبط با جامعه جهانی دوم کسانی که توان تولید قدرت بحران را داشته باشند و سوم کسانی که قدرت ابراز در شرایط بحران را ندارند.

امام جمعه شهریار با شاره به اینکه تلاش دشمن این است که کسانی که می‌توانند ناهنجاری‌های آسیب رسان به اصل حاکمیت جمهوری اسلامی را تبدیل به قانون کنند را به مجلس بفرستد، گفت: ما اگر در انتخابات قدرتمند شرکت نکنیم و درست انتخاب نکنیم دچار طوفان‌های امنیتی می شویم . انتخابات تولید قدرت و امنیت و بازدارندگی برای نظام جمهوری اسلامی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری تاکید کرد : چارچوب عملیات دشمن برای رای ندادن و خانه نشین کردن مردم مسئله معیشت، فساد، بیکاری است ، دشمن بدنبال جنبش شرمندگی است، یعنی دیگران رای نمی دهند تو چرا داری رای می دهی بنشین در خانه ات. اما ما ( جمهوری اسلامی ) معتقد هستیم مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند، قطعا با شرکت و حضورشان تیری به قلب دشمنان خواهد بود.

امام جمعه رودبارقصران:حضور حداکثری در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا نیشابوری در مسجد امام حسین علیه السلام در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلام گفت: مکتب پیامبر مکتب تربیت، رشد و کمال است ، پیامبر (ص) چهار نوع تربیت را به پیروان خود ابلاغ فرمودند، اول تقویت تقوایی، که خود پیامبر مظهر تقوا پیشگی است. دوم تقویت عقلانی، خداوند مشعل فروزان عقل را به دست انسان داد تا انسان بتواند با استفاده از آن حق را از باطل تشخیص دهد ،سوم تربیت اخلاقی ، پیامبر آمد تا فضیلت های اخلاقی را کامل کند. چهارم تربیت قانونی ، اسلام برای هدایت بشر و سعادت او یک سلسله و دستورات و قوانینی آورده است. شخص پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام فرد عامل به این قوانین بوده اند.

وی در ادامه با تسلیت ایام سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام تصریح کرد: امام کاظم علیه السلام دو درس بزرگ به پیروان داده است اول کظم غیظ، یعنی کنترل و فرو بردن خشم و عصبانیت که مردم ما امروز نیاز شدید به این صفت دارند. دوم نیز استقامت است که استقامت و پایداری در راه دین بسیار راهگشاست.

حجت الاسلام نیشابوری در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفت: از دولت به ویژه وزرای اقتصادی می خواهیم که رهنمودهای مقام‌ معظم رهبری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند . رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی ممکن است و ما می‌توانیم.

وی گفت : فعالیت بخش خصوصی رشد چشمگیری داشته و باید ادامه پیدا کند. نکته مهمی که مقام معظم رهبری تاکنون چندبار به آن اشاره فرمودند، کم کاری و کوتاهی دولت های گذشته در زمینه های اقتصادی است که بارهای گذشته بر دوش این دولت سنگینی می‌کند.

نیشابوری ضمن تشکر از مسئولان برگزاری و شرکت کنندگان در اعتکاف امسال به ویژه جوانان و نوجوانان افزود: در سال گذشته ۶۰ هزار نفر در سراسر کشور در اعتکاف شرکت کردند،ولی امسال بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند. هفت هزار مسجد در خدمت معتکفین بودند که ۵۰ درصد آنها را دانش آموزان و جوانان تشکیل داده بودند. دشمنان این قشر عظیم را نمی‌بینند، دشمنان تبلیغ می‌کردند که جوانان با مسائل دین بیگانه اند، که با اعتکاف عظیم امسال ، این تبلیغ باطل شد.

امام جمعه رودبار قصران گفت: با تاکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری در انتخابات بعضی از افراطیون مخالف دولت به دنبال حضور حداقلی مردم در این عرصه مهم هستند، اخیراً یکی از آنها گفته است اگر می خواهید مجلس و دولت از ما باشد جو رسانه ای را به سمت دلار صدهزار تومنی سوق دهید، یکی دیگر گفته ما به دوستانمان گفته ایم که دلارها را جمع کنند و عرضه را متوقف کنند. این ها همان وطن فروشانی هستند که فقط دنبال کسب قدرت هستند.

حجت الاسلام نیشابوری در پایان درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خاطر نشان کرد: حکم دادگاه لاحه در محکومیت نسل کشی اسرائیل بی نظیر است .

میز خدمت ایام الله دهه فجر با حضور ۳۵ اداره برگزار شد

 در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر مانند سنوات گذشته، پس از برگزاری نماز جمعه میز خدمت مسئولان در مسجد الغدیر با حضور ۳۵ نفر از مسئولان ادارات برگزار شد.

نمازگزاران پس از برگزاری نماز مشکلات خود را رو در رو با مسئولان در میان گذاشتند و در بخش میز خدمت اورژانس کارکنان اقدام به سنجش قند و فشار خون مراجعان کردند.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به مطالبات شهروندان در حین برگزاری میز خدمت توضیح داد: بیشترین مطالبات شهروندان از فرمانداری مربوط به انشعابات آب، برق و گاز، نصب انشعابات غیر مجاز بود.

محسن قضاتلو ادامه داد: برخی از مشکلات قابل حل و برخی دیگر به دلیل موقعیت و قرار گیری ساختمان قابل حل نبودند و دستورات لازم به ادارت مرتبط برای رفع مشکلات داده شد.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در شب گذشته، توضیح داد: از شب گذشته که بارش سنگین برف شروع شد، شهرداری های شهرستان به ویژه شهرداری پردیس آماده باش بودند.

در این میز شهردار پردیس هم گفت: سه هزار تن نمک وسه هزار تن ماسه برای امسال خریداری شده است و کمبودی در این زمینه نداریم شهردار بومهن با اشاره به مطالبات شهروندان در میز خدمت توضیح داد: بیشترین مطالبات مردم در موضوع ساخت و ساز و کمیسیون ماده ۱۰۰ بود که درخواست کاهش و یا تقسیط آنها را داشتند.

عبدالله میرزایی ادامه داد: هزینه ای که کمیسیون ماده ۱۰۰ برای شهروندان و ساختمانها در نظر می گیرد توسط سه نفر نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده وزارت کشور و قاضی یا دادستان شهر بومهن تعیین می شود.

وی ادامه داد: شهروندان توانایی پرداخت جرایم را ندارند در حوزه تقسط جرائم نمی توانیم کاری انجام بدهیم اما تسهیل در پرداخت عوارض را برای آنها با توجه به قوانین و شرایط انجام می دهیم و در مواردی به کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع می دهیم تا تصمیم گیری شود.

شهردار بومهن  گفت: آسفالت معابر مطالبه بر حق شهروندان است و با برنامه ریزی انجام شده پس از طی دوره برودت هوا و استقبال از بهار نسبت به اجرای آسفالت معابر اقدام می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha