۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85373855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توجه شهرداری ورامین به مسائل فرهنگی/ تبدیل قرچک به کارگاه بزرگ عمرانی

ورامین- ایرنا- شهردار ورامین گفت: شهرداری تلاش دارد تا علاوه بر اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، به مسائل فرهنگی که زمینه ساز کاهش مشکلات اجتماعی و ارتقا دهنده فرهنگ عمومی است، نگاه ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مؤمنی در سخنرانی پیش ازخطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین اظهار داشت: هزینه برای فرهنگ شهر، سرمایه گذاری بلندمدتی است که اثرات آن در همه جنبه‌ها خود را به خوبی به نمایش می‌گذارد از این رو، در بودجه شهرداری، بودجه فرهنگی ۲.۵ برابر شده است تا با ترویج معارف اسلامی و بهره گیری از حقوق شهروندی، زمینه ارتقاء جامعه در همه زمینه‌ها فراهم شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه شهر ورامین، توافق واگذاری ۵۲ هکتار از اراضی بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن برای افراد کمتربرخوردار جامعه است که با فراهم شدن این مهم، این زمین به اجرای طرح ملی مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

وی راه اندازی پروژه بزرگ خدمات دولت الکترونیک توسط شهرداری با فیبر نوری را به عنوان یک دستاورد بزرگ اعلام کرد و افزود: فاز نخست پروژه فیبر نوری شهر ورامین از سال گذشته با اجرای ۴۰ کیلومتر آغاز شد و فاز دوم آن نیز از دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

مؤمنی گفت: به منظور افزایش نظم و امنیت شهرستان ورامین، ۳ قطعه زمین از اراضی شهرداری بابت ساخت کلانتری در خیرآباد، امرآباد و کاظم آباد به فرماندهی انتظامی اهدا شده است. وی ساخت آرامستان را به عنوان یکی ا زنیازهای اصلی ورامین یاد کرد و افزود: ساخت آرامستان از سال قبل شروع شده و تلاش می‌شود این طرح مهم در دهه فجر سال آینده به بهره برداری رسد.

وی از برگزاری المپیاد های ورزشی، باز پیرایی بوستان‌های شهر، حل مشکلات تعاونی های سطح شهر بابت رفع مشکل ساخت و ساز، اخذ مجوزات کمیسیون های ماده پنج با حدود ۱۰۰ پرونده، توافق جهت احداث پارک فدک در منطقه شهرک مدرس در دهه فجر، ساخت سالن همایش و پردیس سینمایی با مشارکت بخش خصوصی، رفع مشکل پارکینگ طبقاتی، تجهیز شهر بازی پانزده خرداد، اتمام پروژه سالن های ورزشی در خیرآباد و بانوان در پارک خانواده، تأمین روشنایی کمربندی شمالی و معابر اصلی شهری بطول ۱۵ کیلومتر، احداث پارک غدیر خیرآباد و احداث ۳ پارک در منطقه امراباد و موسی آباد به عنوان بخشی از خدمات شهرداری به مردم ورامین یاد کرد.

شهرستان ورامین با دو شهر ورامین و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

شهردار : قرچک به کارگاه بزرگ طرح‌های عمرانی تبدیل شده است

 شهردار قرچک گفت: با همراهی مردم و تلاش مسئولان و با اجرای بیش از ۴۰ طرح مختلف، قرچک به کارگاه بزرگ اجرای طرح‌های عمرانی تبدیل شده است.

محسن خرمی شریف در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک که به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول بیش از ۴ دهه گذشته خدمات قابل توجهی به مردم ایران اسلامی کرده است و شهرداری‌ها که در پیشانی ارائه این خدمات هستند، از بدو تولد در کنار مردم هستند.

وی گفت: امروز به واسطه تلاش مسئولان، قرچک به یک شهر کارگاهی تبدیل شده است و هم اکنون بیش از ۴۰ پروژه کوچک و بزرگ در حال احداث است.

وی اظهار داشت: در حوزه ترافیک، اقدامات مناسبی در جهت کاهش ترافیک انجام شده است که با احداث کمربندی جنوبی ترافیک سطح شهر کاهش یافته و با راه اندازی کمربندی شمالی، دیگر در شهر قرچک ترافیکی ایجاد نمی‌شود.

شهردار قرچک به بودجه مدیریت شهری در سال ۱۴٠۲ اشاره کرد و افزود: تمامی 12 هزار میلیارد ریال بودجه امسال محقق شده که از این مقدار، ۶٠ درصد به حوزه عمرانی اختصاص یافته است.

وی گفت: در حوزه خدمات شهری اقدامات بسیار خوبی در سطح شهر توسط کارگران و کارکنان صورت گرفته و روزانه ۱۶۰ تن زباله در طول ۲۴ ساعت شبانه روز جمع آوری می شود و امروز به جرات می‌توان گفت قرچک یک شهر زیبا و تمیز است.

خرمی شریف افزود: در حوزه فضای سبز، قرچک رتبه دومین شهر استان تهران را حوزه فضای سبز را به خود اختصاص داده است. وی تصریح کرد: با اعتباری که برای سازمان حمل و نقل، بار مسافر شهرداری در نظر گرفته شد تعدادی از اتوبوس ها بازسازی و نوسازی شد و بزودی ۲۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهد شد.

وی بیان داشت: هم اکنون ۸ سرای محله، ۷سالن ورزشی، ۱۶ زمین چمن مصنوعی، محل دایمی نمایشگاه جهت برگزاری کلاس ها و برنامه ها در اختیار دارد. خرمی شریف گفت: با توافقاتی که صورت گرفته بیش از ۳۵٠ هکتار سرانه از اراضی دارای توافق در اختیار شهرداری قرار گرفته است که می توان گفت اقدام بی نظیر در دوران مدیریت شهری است. شهردار قرچک در پایان نماز جمعه با تشکیل میز خدمت، مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرد.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha