موسسه آموزشی علمی کاربردی کهریزک پرچمدار اشتغالزایی در شهرری

شهرری - ایرنا - رئیس موسسه آموزشی علمی کاربردی کهریزک گفت: در این دانشگاه ظرفیت پذیرش یکهزار دانشجو در سال وجود دارد و از این طریق بخشی از نیاز اشتغالزایی باهدف مراقبت از سالمندان در تهران ، شهرری و کهریزک برطرف شده است.

دکتر حسن احمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش خدمات آسایشگاه خیریه کهریزک هستند، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ و با هدف ارتقاء کیفیت کار در حوزه نگهداری و مراقبت از سالمندان و کم‌توانان، مجوز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی صادر شده و این مرکز در سال ۱۳۹۷ کار آغازکرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این موسسه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در حال فعالیت بوده و در مقطع کاردانی در رشته‌های مددکار اجتماعی مراقبت سالمندی، مددکار اجتماعی خانواده، حسابداری مالی، حقوق حرفه‌ای و تجهیزات پزشکی به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

موسسه آموزشی علمی کاربردی کهریزک پرچمدار اشتغالزایی در شهرری

وی با اشاره به آموزش در سه رشته مدیریت سلامت، مددکار اجتماعی و حسابداری در مقطع کارشناسی به دانشجویان این مرکز آموزشی، عنوان کرد: تاکنون ۳۵۰ نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، همچنین برای دوره‌های کوتاه‌مدت به صورت پودمانی، ۴۵۰ نفر در ۹ دوره برگزار شده شرکت کرده وسه هزار و ۲۸۵ ساعت آموزش دیده‌اند.

رئیس موسسه علمی کاربردی کهریزک خاطرنشان کرد: در دوره آزاد نیز ۴۶۱ نفر شرکت‌کننده در ۲۹۱ ساعت آموزش دیده‌اند، در مجموع ۳۹۴ نفر در ۹ دوره کارگاهی شرکت داشته و ۲۷۰ ساعت آموزش دیده‌اند، برگزاری این دوره‌های کوتاه‌مدت ارزشمند است چرا که دانشجو با گذراندن چهار دوره پودمان، مدرک کاردانی دریافت می‌کنند.

احمدی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کشور ما یعنی حدود ۸.۵ میلیون نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند و چنانچه ۲۰ درصد این افراد نیاز به مراقبت داشته باشند، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیازمند مراقبت هستند و برای کمک به این افراد سالمند به ۳۲۰ هزار نفر مراقب متخصص نیاز داریم.

موسسه آموزشی علمی کاربردی کهریزک پرچمدار اشتغالزایی در شهرری

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ حدود پنج میلیون جمعیت سالمند خواهیم داشت که نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و برای این منظور نیاز ما به یک میلیون نفر مراقب متخصص و تحصیل‌کرده است، بنابراین از امروز باید به فکر تامین نیروی متخصص باشیم، در این راستا یکی دیگر از اقدامات ما در این مرکز آموزشی، آموزش ضمن خدمت برای پرسنل آسایشگاه خیریه و ستاد است.

به گزارش ایرنا، دکتر حکیم‌زاده رئیس وقت بیمارستان فیروزآبادی در سال ۱۳۵۱ با دو بیمار سالمند مواجه می‌شود که پس از بهبودی جایی برای زندگی نداشته‌اند، با توجه به اینکه در آن زمان سازمان بهزیستی تأسیس نشده بود، او با کمک یک خیّر این دو بیمار سالمند را در دو اتاق در کهریزک اسکان می‌دهد و سپس با کمک‌های وی، در سال ۱۳۵۸ این آمار به ۳۸۰ مددجو می‌رسد.

موسسه آموزشی علمی کاربردی کهریزک پرچمدار اشتغالزایی در شهرری

اکنون پس از گذشت بیش از ۵۰ سال از تأسیس، فضای آسایشگاه کهریزک به ۴۲ هکتار افزایش یافته و به حل مناسبی برای نگهداری افراد سالمند و معلول شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha