افزایش تولید ۱۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس محقق شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: طی ۲ سال گذشته، حدود ۱۵ میلیون لیتر افزایش تولید بنزین در این پالایشگاه محقق شده که درواقع این اتفاق کمک قابل توجهی به رفع ناترازی تولید بنزین در کشور کرده است.

علیرضا جعفرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس درواقع ۴۰ درصد بنزین کشور را تأمین می‌کند و سهم قابل‌توجهی از تولید سایر میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در رابطه با تولید کم‌نظیر بنزین در این پالایشگاه گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و همچنین بزرگترین پالایشگاه کشور است و حتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده بنزین در دنیا محسوب می‌شود.

جعفرپور تصریح کرد: ۲ سال گذشته سهم تولید بنزین و اجزای بنزینی که داشتیم حدود ۳۳ میلیون لیتر در روز بود اما با افزایش‌هایی که در طول این مدت رقم خورد، این سهم به ۴۳ میلیون لیتر رسیده است.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه بنزین موجب از بین رفتن سرمایه‌های این کشور شده است، گفت: مدیریت مصرف بنزین باید مورد توجه قرار بگیرد؛ البته ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حوزه مدیریت تولید رسالت خودمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha