واکنش عجیب افخمی به منتقدان «صبح اعدام»؛ حرف حساب جواب ندارد

تهران- ایرنا- نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «صبح اعدام» تحت تاثیر پخش‌ بازی ایران و ژاپن در برج میلاد برگزار شد.

به گزاش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی عصر شنبه - ۱۴ بهمن ماه- در برج میلاد خانه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

در ابتدای این نشست افخمی گفت: اینجا جای گفتن مقدمه نیست و همه منتظر شروع فوتبال هستیم.

افخمی در پاسخ به هدر رفتن سوژه و صرف بودجه دولتی بیان کرد: حرف حساب جواب ندارد!

این فیلم‌نامه اقتباسی نبود

وی اظهار کرد: فیلم مستند داستانی است و می‌توانست اینچنین روایت شود پس ارائه نریشن به فیلم می‌خورد. فیلم به هیچ شکل دیگری قابل اجرا نبود. این اثر صد در صد منطبق بر واقعیت نیست ما یک سری دیالوگ‌ها اضافه کردیم. ما یک داستان نوشتیم.

وی درباره استفاده از موسیقی رمانتیک گفت: رمانتیک به معنای ملموس و خیال انگیز است و جنبه مرموز و آن دنیایی دارد و به لحظات این فیلم می‌خورد و ما استفاده کردیم.

افخمی درباره استفاده از اقتباس گفت: نصف فیلم‌هایی که ساختم فیلمنامه اقتباسی داشته اما این فیلمنامه اقتباسی نبوده است ما بر پایه یک گزارش روزنامه فیلمنامه نوشتیم.

در ادامه شیرمحمدی تهیه‌کننده این اثر مطرح کرد: درباره بخش تهیه بگویم من تجربه همکاری با آقای افخمی را قبلا داشتم. همزمان طراحی صحنه و لباس را انجام دادم و با توجه به سابقه و عقبه‌ای که داشتم اینبار با هم همکاری کردیم.

ارسطو خوش‌رزم بازیگر این اثر هم مطرح کرد: این اولین نقش جدی من در سینماست اما امسال بیستمین سال من است که بازیگری می‌کنم‌، این نقش سخت بود، چون وقتی داری نقش یک شخصیت واقعی مهم را بازی می‌کنی یک مسئولیت سنگین‌تری داری. با توجه به گذشت ۶۰ سال از واقعه، منابع کمتری در اختیار داشتیم. امیدوارم این نقش مورد قبول خانواده شهید قرار بگیرد.

هیچ بازیگر دیگری جز من نمی‌توانست نقش حاج اسماعیل اینگونه بازی کند

این بازیگر تاکید کرد: من معتقدم که نقش حاج اسماعیل را به‌گونه‌ای بازی کردم که هیچ بازیگر دیگری نمی‌توانست آن را بازی کند. در جشنواره‌ای که جناب سعید پورصمیمی و آقای نصیریان در آن حضور دارند، کاندید شدن هم برای من افتخار بسیاری بزرگی است.

محسن دارسنج مدیر چهره پردازی هم عنوان کرد: در فیلم زیاد تاکید بر این نبود که همه چیز صد در صد برابر با اصل باشد.

محسن علی اسدی فیلمبردار هم گفت: ما نمی‌گوییم کار من درجه یک است، اما سعی کردیم یک کار خوب ارائه بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha