۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۵۷
کد خبر: 85375514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرکت قطار مشهد- سرخس به دلیل برودت هوا لغو شد

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۵۷
کد خبر: 85375514
حرکت قطار مشهد- سرخس به دلیل برودت هوا لغو شد

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن خراسان گفت: برودت هوا موجب لغو برنامه حرکت قطارهای مسافربری محلی در مسیر مشهد- سرخس طی امشب و صبح فردا، یکشنبه شد.

جواد معراجی فر شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی برودت هوا و تاثیر آن بر مسائل فنی تردد قطارها، بواسطه حفظ ایمنی تردد ریلی مسافران قطار امشب مشهد- سرخس و فردا صبح سرخس -مشهد لغو شد.

وی بدون توضیح بیشتر برای علت فنی لغو قطارها، افزود: تردد قطارهای باری در مسیر مشهد به پایانه ریلی سرخس در مرز ترکمنستان طبق برنامه در حال انجام است.

پیش از این مسافران قطار محلی مشهد -سرخس از تاخیر در حرکت این قطار طی دیروز جمعه خبرداده بودند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد- سرخس ۲۱۶ صندلی است، در حال حاضر روزانه حدود ۸۴ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد- سرخس است.

خط آهن مشهد- سرخس در مرز با ترکمنستان، خطوط ریلی آسیای مرکزی را به شبکه راه آهن کشور متصل می کند. همچنین۸۰ درصد از حجم ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس با ترکمنستان انجام می شود.

دستکم ۱۲ مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد- سرخس از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha