مسکو: حملات اوکراین به غیرنظامیان، قدردانی از اتحادیه اروپا است

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای حملات اوکراین به یک نانوایی در مناطق مسکونی لیسیچانسک در منطقه لوهانسک که دست کم ۱۵ کشته برجای گذاشت را محکوم و اعلام کرد: حمله جدید، قدردانی کی یف از سران اتحادیه اروپا به خاطر حمایت سخاوتمندانه اخیر آنها است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: اوکراین روز شنبه تأسیسات زیرساختی غیرنظامی شهر لیسیچانسک را گلوله باران کرد که در اثر این حملات، یک نانوایی به طور کامل تخریب شد.
در این بیانیه آمده است:‌ در زمانی که ده‌ها غیرنظامی در نانوایی حضور داشتند، نیروهای مسلح اوکراین دستور حمله به ساختمان را صادر کردند، این حمله در شرایطی صورت گرفت که ساکنان محلی اعم از افراد مسن و خانواده‌های دارای فرزند در این محل حضور داشتند.

بنا بر اعلام وزارت شرایط اضطراری روسیه، ممکن است تا ۴۰ نفر زیر آوار ناشی از این بمباران باقی مانده باشند. بر اساس آخرین اطلاعات، حداقل ۱۵ شهروند کشته شده‌اند.
بر این اساس، در حال حاضر جستجو و نجات بازماندگان ادامه دارد و کارشناسان وزارت اورژانس در حال بیرون آوردن اجساد کشته شدگان از زیر آوار هستند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد:‌ بر اساس اطلاعات اولیه، این حمله با استفاده از سلاح‌های غربی انجام شده است.
در این بیانیه آمده است: حمله تروریستی جدید "قدردانی" کی‌یف از کشورهای اتحادیه اروپا برای حمایت مالی "سخاوتمندانه" آنها است.
وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: شهروندان اتحادیه اروپا باید بدانند که مالیات آنها چگونه استفاده می شود؛ مالیات پرداختی آنها برای خرید سیستم های تسلیحاتی مرگبار و ارسال آنها به رژیم کی‌یف استفاده می شوند که از آنها برای کشتن غیرنظامیان استفاده می کند.
این وزارتخانه از سازمان‌های بین‌المللی خواسته است که این اقدام اوکراین را محکوم کنند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در اجلاس سران در بروکسل تخصیص کمک بودجه بلندمدت به اوکراین به مبلغ ۵۰ میلیارد یورو برای چهار سال آینده را تصویب کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این در واکنش به اقدام اوکراین در گلوله باران برخی شهرهای روسیه که خارج از محدوده عملیات نظامی و مرز با اوکراین قرار دارند، گفته است:‌ اوکراین چندین هدف از این کار دارد: منحرف کردن توجه مردم و حامیان مالی خود از شکست به اصطلاح ضد حمله؛ نشان دادن اینکه می توانند کاری انجام دهند و همچنین تحریک روسیه به اقدامات آینه‌ای تلافی جویانه برای ضربه زدن به غیرنظامیان و اهداف صلح آمیز در خاک اوکراین.
ولادیمیر پوتین ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ در این باره اظهار داشت: با این وجود، روسیه از سلاح‌های با دقت بالا برای ضربه‌ زدن به زیرساخت‌های نظامی و صنایع نظامی اوکراین استفاده می‌کند، علی‌رغم اینکه آنها می خواهند ما را به اقدامات تلافی جویانه تحریک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha