۹ رسته زنجیره‌ راهبردی ارزش در هرمزگان مورد توجه قرار گرفت

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی این استان گفت: در این راستا ۹ رسته زنجیره‌ راهبردی ارزش در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های مختلف این استان، شناسایی و مورد توجه قرار گرفته است.

عادل شهرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رسته‌ها شامل حوزه آبزی پروری و پرورش آبزیان، کشاورزی بحث خرما، تکمیل زنجیره‌های تولید بحث چوب و کاغذ، مباحث نساجی کشت پنبه و بحث سَم، کود، شیشه، فولاد، پتروشیمی و زنجیره دارو بوده که به عنوان زنجیره‌های راهبردی ارزش طی ۲ سال گذشته در هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای هر یک از این‌ رسته‌ها، یک مدیر پروژه تعریف شد که بتوانند نظارت مستقیمی بر روند فعالیت‌ها داشته باشند؛ که در این راستا آسیب شناسی انجام شد و حلقه‌های مفقوده‌ای که در این زنجیره ارزش می‌توانست وجود داشته باشد، نیز مورد شناسایی قرار گرفت و در نهایت این ۹ زنجیره ارزش به عنوان ۹ حوزه فعال اقتصادی و سرمایه‌گذاری در سطح استان وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به اقدامات اشتغال‌آفرین دولت در هرمزگان بیان کرد: حدود ۲۹ هزار نفر تعهد اشتغال استان در سال‌جاری بوده است؛ که باتوجه به همه اقداماتی در این زمینه انجام شده، رشد ۱۴۵ درصدی در این بخش شاهد هستیم؛ یعنی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۲ هزار و ۸۰۰ شغل جدید در استان ایجاد شده که ۱۳۸ درصد بیش از تعهد امسال است.

به گزارش ایرنا، ساخت شهرهای صنعتی و تخصصی در هرمزگان همچون شهر صنعتی شیشه، پارک شوینده‌ها، شهر فولاد، لجستیک و پتروشیمی که مبتنی بر ظرفیت‌ها و برای جلوگیری از موادخام خروجی متمرکز شده است، در ۲ سال آینده می‌تواند تحول بزرگی در حوزه پیشرفت و اشتغال این استان ایجاد کند.

علاوه بر این‌ها هرمزگان ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه اقتصاد دریامحور در خلیج‌فارس و بخشی از دریای عمان دارد که می‌تواند این استان مرزی را در شاخص‌های مختلف متحول کند و این رویکرد جدی دولت سیزدهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha