عضو حزب وحدت ملی: صداقت در گفتار نامزدها بر افزایش مشارکت انتخاباتی بسیار موثر است

ساری-ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی و دبیر این حزب در مازندران با بیان این که، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور، نتیجه حضور حداکثری مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خواهد بود، گفت: صداقت در گفتار نامزدها بر افزایش مشارکت انتخاباتی بسیار موثر است.

علی اصغر بهمنش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبان با صداقت در گفتار، تعهد، ‌پاک دستی، مردمی بودن، دوری از مبالغه گرایی و در نهایت مبارزه با فساد و رانت خواری و حمایت از شایسته سالاری و تخصص گرایی، می توانند سهم خود را از در افزایش مشارکت انتخاباتی جامعه ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه، انتخابات در هر کشوری نشان دهنده دموکراسی و در ایران هم تجلی مردم سالاری دینی است، ‌ادامه داد: هر آنچه حکمرانان، در این مسیر راه را هموارتر و مُهر قانون را اجرا و براساس بند بند قانون اساسی عمل کنند، منجر به حضور پُر رنگ تر مردم در انتخابات می شود و از سوی دیگر مخالفان و معاندان نظام را مأیوس تر خواهد کرد.

دبیر حزب وحدت و همکاری ملی در مازندران گفت: به عنوان کشور اسلامی مدعی مردم سالاری دینی هستیم و باید زمینه حضور تمامی جریانهای سیاسی و حزبی را با هر اندیشه و نگرش سیاسی برای حضور در انتخابات آزاد مهیا کنیم.

وی توضیح داد :‌یک انتخاب آزاد، با سلامت و با مشارکت بالا می تواند ضمن اینکه حضور ملت را در تمامی عرصه های داخلی پُر رنگ تر کند، ‌پایه های نظام را مستحکم تر سازد چرا که پشتیبانی و رضایتمندی مردم از هر نظامی، بی تردید قوام و دوام آن نظام را بیمه می کند.

بهمنش تولید قدرت، امنیت ملی و تمامیت ارضی را نتیجه حضور حداکثری مردم در انتخابات ذکر کرد.

بهمنش گفت: انقلاب اسلامی برخواسته از اراده ملت بوده و صندوق آرا؛ سهم عموم ملت است، و سرنوشت هر ملتی هم، تابع حضور تک تک افراد آن جامعه است، به همین جهت حضور مردم در عرصه انتخابات تعیین کننده هست برای خود و آیندگان است.

عضو شورای حزب وحدت ملی: نامزدها با صداقت در گفتار در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش دارند

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۶۵ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha